Jennifer L. Armentrout - The Burning Shadow
Serie: Origin #2
Genre: Young/New Adult, Fantasy
Gepubliceerd: 2019
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
When Evelyn Dasher crossed paths with Luc, she was thrown headfirst into the world of the Lux—only to discover that she was already far more involved in their world than she ever suspected. Because the Luxen aren’t the only ones with a hidden past. There’s a gap in Evie’s memory, lost months of her life and a lingering sense that something happened, something she can’t remember and nobody is willing to tell her. She needs to find out the truth about who she is—and who she was. But every answer she finds only brings up more questions. Her search for the truth brings her ever closer to Luc, the Origin at the center of it all. He’s powerful, arrogant, inhumanly beautiful, extremely dangerous…and possibly in love with her. But even as Evie falls for him, she can’t help but wonder if his attraction is to her, or to the memory of a girl who no longer exists. And all the while, a new threat looms: reports of a flu-like, fatal virus that the government insists is being spread by Luxen. A horrifying illness that changes whoever it touches, spreading panic across a country already at its breaking point.

Nog niet eerder heb ik meegemaakt dat ik ongeduldig werd tijdens het lezen van een JLA. Maar eens moet de eerste keer zijn en dit was hem dan.
Het is ook een eerste keer dat ik wilde dat een boek van haar korter was .

Leuk

Klinkt behoorlijk negatief als ik het zelf zo lees en ja, dat is het ook wel.
En toch…toch vond ik hem leuk. Qua verhaallijn en hoofdpersonen was het zoals ik van JLA verwachtte.
Heerlijke tenenkrullende romantiek en ook lekker spannend.

Te vaak, te veel

We zaten echter te veel in het hoofd van Evie naar mijn smaak. Dit paste wel in de verhaallijn want Luc kan gedachten lezen en Evie’s gedachten zorgden voor beschamende, pijnlijke en humoristische interacties tussen die twee, maar het was gewoon te veel. Te vaak kwam het op hetzelfde neer, vooral de gedachten over haar gevoelens voor Luc, en dat maakte die stukken langdradig waardoor ik ongeduldig werd.

Fouten

Wat me ook op is gevallen is dat de editing nogal wat te wensen overlaat. Er waren, net als in deel 1, nogal wat fouten te bespeuren. En ook dat is iets wat ik niet van JLA gewend ben.
Komt het omdat ze tegelijkertijd, zo even snel geteld, 4 verschillende series in de pen had op hetzelfde moment?
Wat het ook is, ik hoop dat het toeval is en al die negatieve aspecten die ik genoemd heb hierbij blijven.

In het kort

Een leuk vervolg van het verhaal van Evie en Luc, maar in mijn ogen was hij niet gewoon leuk maar geweldig geweest als de langdradige stukken er niet in hadden gezeten. Het boek was daardoor korter geworden maar ook veel sneller waardoor je het gevoel zou hebben gehad in een achtbaan te zitten en dat is een gevoel dat ik heerlijk vind als ik dit genre lees.

HIERONDER EEN HELE KORTE TIRADE NA HET LEZEN VAN HET 3e BOEK

Balen, balen, balen.
Ik heb weer eens niet goed mijn huiswerk gedaan en kwam er pas tegen het einde van The Brightest Night achter dat het helemaal niet de laatste is.
Het was zeker weer een leuk vervolg, vond hem ook wat minder langdradige stukken hebben, maar ik begon steeds rustelozer te worden toen het einde steeds dichter bij kwam maar de ontknoping nog zo ver weg leek.
En of mijn ontdekking dat dit niet de laatste was nog niet erg genoeg was scheepte JLA ons ook nog eens op met een cliffhanger WAAR JE U TEGEN ZEGT!En nou moet ik nog maaaaaaanden wachten voor ik weet hoe het af gaat lopen.

8 mrt 2023: Dat maaaaaaanden kun je nu rustig vervangen door jaaaaaren want inmiddels wacht ik al 2 jaar op het vervolg 😡