Kelley Armstrong - A Stitch in Time
Serie: Thorne Manor #1
Stand Alone
Genre: Adult, Time Travel
Gepubliceerd: October 2020
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Thorne Manor has always been haunted...and it has always haunted Bronwyn Dale. As a young girl, Bronwyn could pass through a time slip in her great-aunt’s house, where she visited William Thorne, a boy her own age, born two centuries earlier. After a family tragedy, the house was shuttered and Bronwyn was convinced that William existed only in her imagination. Now, twenty years later Bronwyn inherits Thorne Manor. And when she returns, William is waiting. William Thorne is no longer the boy she remembers. He’s a difficult and tempestuous man, his own life marred by tragedy and a scandal that had him retreating to self-imposed exile in his beloved moors. He’s also none too pleased with Bronwyn for abandoning him all those years ago. As their friendship rekindles and sparks into something more, Bronwyn must also deal with ghosts in the present version of the house. Soon she realizes they are linked to William and the secret scandal that drove him back to Thorne Manor. To build a future, Bronwyn must confront the past.

Had ik de andere cover van dit boek gezien (misschien ben ik die ook wel een keer tegen gekomen) dan had ik de samenvatting van dit boek misschien niet gelijk gelezen. Want eerlijk is eerlijk, deze cover was het eerste dat me aantrok…

Time travel

…daarna pas de samenvatting.
En toen ik die gelezen had wist ik meteen dat dit een boek voor mij zou kunnen zijn want ja…..time travel. Ik heb er iets mee. Het heeft me altijd enorm gefascineerd.

Bronwyn

Als jong meisje kon Bronwyn terug reizen in de tijd en bezocht ze William Thorne. Hij woonde in hetzelfde huis als het huis waar Bronwyn zomer’s logeerde, het huis van haar Tante, maar dan twee eeuwen daarvoor. Door een tragische gebeurtenis is Bronwyn er na haar 15e jaar niet meer geweest maar ze heeft Thorne Manor geërfd en keert na 20 jaar terug.
Zonder dat ze er bewust voor kiest beland ze weer terug in de tijd in de armen van William, letterlijk. Een hele sexy eerste ontmoeting mag ik wel zeggen. Maar William is boos en stuurt haar net zo snel weer weg als ze gekomen is.

Origineel

Ik vind het hoe en waarom van time travel altijd intrigerend.
En wat ik vaak nog spannender vind is of de geliefden een manier kunnen vinden om hun leven met elkaar te kunnen blijven delen. En of dat nou in het heden of verleden is dat maakt me niet zoveel uit.
Voor deze heeft de auteur een hele originele oplossing gevonden!

In het kort

Houd je net als ik van time travel verhalen dan raad ik je dit boek van harte aan. En wil je er niet over lezen maar wel naar kijken, of allebei, dan is de serie Timeless op Netflix ook een absolute aanrader!