Ava Ashley - Wild Card
Serie: Stand alone
Genre: Adult, Contemporary
Gepubliceerd: 2017
Waardering: ★★★.5
Add to Goodreads
The hits that hurt the most are the ones you don’t see coming. For me, that hit came six years ago when the girl next door, my best friend, betrayed me. I’ve spent every day since then learning how to protect myself. How to fight. How to shove the memories of her so deep they never see the light of day. The taste of her lips, the brush of her hair against my face as we ... anyway, it worked. Mostly. Until now. When a motorcycle accident lands me on forced leave from my MMA career, my manager convinces me to spend the downtime working on my bad boy image. Which is how I end up in the last place I ever expected to be: a reality dating show. I tell myself I don’t care. It’s just one more distraction from thoughts of her, and that’s all I need. And then she walks on set. If you think I burn to touch her, to run my hands through her dark silky hair and do all the dirty things I haven’t let myself think about for six years … You’re so wrong. She screwed me, in more ways than one. F*ck my public image. This show wants fireworks? I’ll give them the damn Fourth of July.

Ik ging dit boek in met negatieve gevoelens.
Reality TV shows zijn niet mijn ding en er over lezen dus ook niet. Toch raakte ik op de één of andere manier geïntrigeerd door de samenvatting en besloot een poging te wagen.

Nep

Het was geen slecht boek.
Ik las hem ook vrij vlot uit omdat ik nieuwsgierig was naar de afloop en geïnvesteerd was in het verhaal van Rafe en Lily. Maar dat hele reality TV gedoe? Nee ik vond het werkelijk niks.
Zo gemaakt en nep. Ik snapte werkelijk niet dat onze hoofdpersonen zich hier voor leenden.

Schaamtegevoel

En ik vond het ontzettend jammer dat Lily na de nacht met Rafe, die ze had gewonnen, niet het bijltje er bij neergooide en dacht: ‘Ik heb mijn best gedaan, laat hem maar in zijn sop gaar koken’. Dat ze zichzelf bleef vernederen om zijn liefde weer te winnen deed mij af en toe in elkaar krimpen van plaatsvervangende schaamte. Daarnaast bleef ik het gevoel houden dat Lily niet alle mogelijke moeite had gedaan om Rafe op een andere manier haar kant van hun verwijdering te uit te leggen dan via reality TV.

Rafe & Lily

Ze waren best leuke hoofdpersonen en datgene wat ze meegemaakt hadden waardoor ze elkaar al 6 jaar niet hadden gezien was interessant om over te lezen, maar mijn kijk op hen als persoon was wel een beetje aangetast door hun deelname aan zo’n show.

Zoals gezegd, ik vond het geen slecht boek, getuige de 3,5 ster, maar nu weet ik weer waarom ik boeken met reality TV als onderwerp mijd 😉 .