Jus Accardo - Released
Serie: The Eternal Balance #3
Genre: Fantasy, New Adult
Gepubliceerd: 2016
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Jax Flynn’s life just went from bad to worse. He was already sharing his body with a demon named Azirak, but after killing its mate… Well, shit got real. Now the demon has taken control of Jax’s body and everything he cares for is at stake, including Samantha, the girl he loves. Yeah, that’s not going to happen. It’s time Jax showed everyone what he was really made of.

Dit is het zesde boek van Jus Accardo dat ik heb gelezen en ook dit laatste deel in de serie The Eternal Balance is ontzettend goed. Ik ben heel erg blij dat ze deze serie wel afgemaakt heeft want haar track record op dat gebied is niet zo goed. Ik zit nog steeds met smart te wachten (3 jaar inmiddels!!) op de laatste twee delen van de serie Denazen. Die was zooooo goed. Zo goed dat mocht ze ze ooit nog uitbrengen, ik de eerste drie delen opnieuw zal gaan lezen.
Maar nu naar de recensie van dit boek.

Hij begint meteen boordevol actie en er is geen tijd verloren gegaan na Embraced. Vanaf de eerste letters nam ik plaats in de rollercoaster met de naam Released. En ik stapte niet eerder uit dan dat ik het laatste woord had gelezen.
Het blinkt weer uit van de originaliteit en ook dit keer weet de schrijfster ons regelmatig te verrassen.

In het eerste boek had Jax nog bijna de volledige controle over Azirak, de demoon die in zijn lichaam huist. In deel twee deelden ze de controle de meeste tijd, maar na de stunt die Jax uitgehaald heeft aan het einde van deel 2 is de demoon klaar met hem en heeft het ‘stuur’ volledig van Jax overgenomen. Jax is als het ware een bijrijder in zijn eigen lichaam. Hij kan horen, zien, voelen, maar zelf geen actie ondernemen. Het zorgt voor een hoop interessante interacties. Met buitenstaanders maar ook met Samantha want de demoon is recht voor zijn raap, en vooral in situaties waarin ze een beetje subtiel moesten zijn walsde hij als een stoomlocomotief door.

Samantha laat zich niets door Azirak vertellen en dat zorgt regelmatig voor ontzettend humoristische scenes. Hij weet nl helemaal niet hoe met sarcasme om te gaan en zijn antwoorden op zulke opmerkingen deden mij regelmatig in lachen uitbarsten.

Samantha loopt nog steeds gevaar, maar zonder dat ze het weet Jax ook. Zijn tijd met de demon lijkt tot zijn einde te komen en niet in het voordeel van Jax.

Heerlijk als een boek gelijk boordevol actie begint.
En er kwamen steeds gevaarlijker tegenstanders om de hoek kijken en dat zorgde voor een rollercoaster ride die ik niet snel zal vergeten!