Serie: Trylle 1 t/m 3
Genre: Young Adult, Paranormal, Trollen
Gepubliceerd: 2010 & 2011
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Toen Wendy Everly zes jaar was was haar moeder ervan overtuigd dat ze een monster was en probeerde haar te vermoorden. Elf jaar later komt Wendy er pas achter dat haar moeder de waarheid vertelde. Met de hulp van Finn Holmes komt Wendy terecht in een wereld waarvan ze nooit wist dat die bestond en ze is er niet zeker van of ze er wel deel van uit wil maken.

Mijn gedachten:

Een hele tijd geleden heb ik de serie 'My blood Approves' van Amanda Hocking gelezen en daar heb ik destijds enorm van genoten.
Daarom stond deze serie van Amanda al heel lang op mijn verlanglijstje.
Ik weet niet of het aan mijzelf ligt, voordat ik aan dit boek begon heb ik twee andere boeken vroegtijdig weggelegd omdat ze me niet te pakken kregen, maar ook Switched kreeg me niet echt te pakken. Ik was al bij hoofdstuk 16 aangekomen toen ik besloot om een ander boek te gaan lezen.
Nadat ik die uit had werd ik toch weer naar Switched getrokken, puur uit nieuwsgierigheid hoe het af zou lopen want ik hoefde nog maar 6 hoofdstukken.
En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!

Niet lang nadat ik er weer in begon werd het verhaal interessanter, spannender en ook een tikje romantischer. Het einde was intrigerend genoeg om me nieuwsgierig te maken naar het volgende deel.
En al snel nadat ik daarin begon was ik verkocht en heb ik het 2e en 3e deel in 1x uit gelezen.

Afgezien van een groot gedeelte van het 1e boek was het een interessant, spannend, romantisch en ook hartverscheurend verhaal. En het was voor mij een uniek verhaal omdat het over trollen gaat.
De trollen waarover ik ooit gelezen heb waren vieze, groene, slijmerige wezens met wratten, maar deze trollen zien er net zo uit als wij maar verschillen van ons door hun gaven.

Het 1e gedeelte van de serie vond ik Wendy maar een egoïstisch en zeurderig meisje, maar nadat ze eindelijk wist waarom ze zich altijd zo anders voelde dan iedereen om haar heen veranderde ze in een sympathieke, gepassioneerde meid die het geluk en welzijn van anderen voor haar eigen geluk plaatste.

Ze maakt keuzes die voor haarzelf niet goed zijn maar wel voor het koninkrijk van de Trylle en daar had ik enorm veel respect voor, alhoewel ik haar af en toe ook wel toe wilde schreeuwen om vooral ook om zichzelf te denken.
Ondanks de slechte start heb ik genoten van deze serie en dit zal zeker niet het laatste zijn dat ik van Amanda gelezen heb.