Serie: My Blood Approves 1 t/m 4
Genre: Young Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd: 2010
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Zeventien jarige Alice Bonham's leven voelt vreemd nadat ze Jack ontmoet. Met zijn voorliefde voor roze Chuck Taylors en New Wave, is hij het tegengestelde van iedereen die ze kent. Dan ontmoet ze zijn broer Peter. Ook al kan hij haar aanblik niet verdragen, ze voelt zich tot hem aangetrokken. Maar vallen voor twee zulke verschillende jongens is niet eens haar ergste probleem. Jack en Peter zijn vampiers en Alice vindt zichzelf gevangen tussen liefde en haar eigen bloed.

Review:

Het is alweer een tijdje geleden dat ik My Blood Approves gelezen heb en ik moet tot mijn schaamte bekennen dat, ondanks dat ik van deze serie genoten heb en ze alle 4 in 1 ruk heb uitgelezen, ik niet veel details meer naar boven kan halen.
Wat ik nog wel weet is dat ik in het begin een beetje aan Jack moest wennen en aan zijn uitgesproken stijl van kleden. Ik zag toch wat meer in Peter, maar gaandeweg het verhaal begon ik toch steeds meer gevoel voor Jack te krijgen.
Jack met zijn voorliefde voor zombie-film marathon's, roze gympies en zijn hond Maggie.

Er werd hier en daar geschreven dat het verhaal erg leek op Twilight, maar afgezien van de 'love-tiangle' en vampiers vond ik het totaal niet vergelijkbaar.

Als het enigszins mogelijk is lees ik graag een complete serie achter elkaar, zodat je bij het volgende boek niet steeds hoeft te denken 'o ja, hoe zat dat ook al weer...' en ik dacht dat deze serie compleet was en ik was tevreden over het einde. Maar tijdens mijn zoektocht naar de covers voor deze post werd ik totaal verrast door de info dat in 2012 deel 5, Swear, uitkomt. Ik ben benieuwd hoe het dan verder gaat want ik had niet het gevoel dat er nog wat toegevoegd zou moeten worden.