Serie: Lorien Legacies #2
Genre: Young Adult, Science Fiction
Gepubliceerd: Augustus 2011
Taal: Engels, vertaald naar Nederlands
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Ik heb hem op het nieuws gezien. Heb de verhalen over wat er is gebeurd in Ohio gevolgd. John Smith is daar ergens, op de vlucht. Voor de wereld  is hij een mysterie. Maar voor mij . . . is hij een van ons.
Negen van ons kwamen hier, maar soms vraag ik me af of de tijd ons heeft veranderd, of we nog steeds allemaal geloven in onze missie. Hoe kom ik er achter? Er zijn zes van ons over. We verbergen ons, blenden in, vermijden contact met elkaar. . . maar onze Legacies ontwikkelen zich, en binnenkort zullen we goed genoeg uitgerust zijn om te vechten. Is John nummer vier, en is zijn verschijning het teken waarop ik heb gewacht? En hoe zit het met nummer vijf en zes? Zou een van hen het zwartharige meisje uit mijn dromen kunnen zijn, het meisje met de stormachtige grijze ogen? Het meisje met krachten groter dan ik me ooit voor had kunnen stellen? Het meisje dat sterk genoeg is om de zes van ons samen te brengen?
Ze kregen nummer één in Maleisië te pakken.
Nummer twee in Engeland.
En nummer drie in Kenia.
Ze probeerden nummer vier te vangen in Ohio, dat mislukte.
Ik ben nummer zeven. Een van de zes nog in leven.
En ik ben klaar om te vechten.

Review:

Lorien Legacies nummer 2 begint met het verhaal van Marina, 1 van de overgebleven jongeren van Lorien, en haar Cépan Adelina. Ze heeft via Internet ontdekt dat de Amerikaan John Smidt op de vlucht is en kan niet anders dan geloven dat hij 1 van hen is. Maar Adelina wil er niets van weten en haar niet laten gaan. De eerste 2 hoofdstukken verteld ze over hun leven in het klooster in spanje en bij hoofstuk 3 werd ik ineens heel erg prettig verrast door John, die het verhaal van hem, Sam en Six vanaf het einde van I am Number Four weer op pakt en verder vertelde. Marina en John kwamen om de ca 2 hoofdstukken om de beurt aan het woord en ik keek elke keer weer uit naar John. Zijn gedeeltes zaten vol spanning en humor terwijl de hoofdstukken van Marina in het begin een beetje saai te noemen waren. Maar toen Marina uiteindelijk ontdekt werd door de Mogadorians was het gedaan met de rust en werd het ongelofelijk spannend. De titel van het boek liet mij geloven dat het over de 6 overgebleven jongeren ging maar nu weet ik dat niet meer zo zeker. Het zou ook over Six kunnen gaan want die sprong er in dit deel wat mij betreft torenhoog bovenuit. Aan het einde van I am Number Four had ik natuurlijk al een staaltje van haar kunnen gezien, maar nu is ze echt een kick-ass heldin die een heel leger Mogadorians in haar ééntje te grazen kan nemen op de meest uiteenlopende manieren. Het einde was abrupt en het laat me weer in spanning wachten op het volgende deel waarvan ik helaas nog niet weet wanneer die uit komt.




Heb je deel 1 van de Lorien Legacies nog niet gelezen dan raad ik je echt aan om dit te doen (zie hier mijn beoordeling). En kijk daarna dan ook vooral de film. Hij is goed, en niet alleen om dat John wordt gespeeld door Alex Pettyfer ;-)
Hier de trailer: