Serie: Lorien Legacies #1
Genre: Young Adult, Science Fiction/Paranormal
Gepubliceerd: in 2010
Taal: Engels, hij is vertaald naar Nederlands
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
We kwamen hier met ons negenen. We zien eruit als jullie. We praten als jullie. We leven net als jullie. Maar we zijn anders. We kunnen dingen doen waar jullie alleen maar van kunnen dromen. We hebben krachten die jullie wildste dromen te boven gaan. We zijn sterker en sneller dan alles en iedereen. We zijn de superhelden uit jullie films en stripverhalen. Maar we bestaan echt.
Ons plan was om te groeien, om te trainen en sterker te worden. Om gezamenlijk te vechten. Maar zij wisten ons te vinden. Nu zijn we op de vlucht. We proberen onopgemerkt door het leven te gaan, op plekken waar je ons nooit zou zoeken. We gaan op in de massa. We zijn jullie buren, vrienden, klasgenoten, zonder dat jullie het weten. Maar zij weten het wel. Ze kregen Nummer Een in Maleisie te pakken.Nummer Twee in Engeland.En Nummer Drie in Kenia. Ze werden alle drie gedood.
Ik ben Nummer Vier.
Ik ben de volgende.

Review:

Zoals ik al eens eerder geschreven heb houd ik niet zo van Science Fiction, maar in dit geval was het de verfilming die mij over de streep trok. Ik las over de film op 1 van mijn favoriete boekenblogs en nieuwsgierig geworden ben ik op zoek gegaan naar het boek. Het heeft mij absoluut niet teleurgesteld, sterker nog, ik vond hem erg leuk! Het was ook geen Science Fiction met ruimteschepen etc. en speelt zich af in deze tijd. De 9 jongeren komen van een andere planeet en zien er net zo uit als wij maar hebben bovennatuurlijke gaven. Het kan dus ook heel goed doorgaan voor een Paranormal verhaal. John woont samen met zijn beschermer, die hem vanaf zijn jongste jeugd al toegewezen is en samen met hem naar de aarde gereisd is. Iedereen denkt dat het zijn vader is en daar maken ze dankbaar gebruik van. Maar een leuke jeugd heeft John tot nu toe niet gehad. Te vaak hebben ze moeten verhuizen en hun identiteit moeten veranderen omdat de vijanden van hun eigen planeet ze op het spoor zijn. In het eerste hoofdstuk van het boek worden ze weer gedwongen te verhuizen omdat nummer 3 vermoord is en ze zich niet meer veilig voelen op hun huidige verblijfplaats. John is zat van het verhuizen en dat hij nooit vrienden kan maken en verzet zich hier meer en meer tegen. Hij raakt bevriend met Sam en wordt verliefd op Sarah. Geleidelijk aan komen zij achter de ware identiteit van John en helpen hem in zijn strijd tegen zijn vijanden. Het plot vond ik heel goed gevonden en heel verfrissend, een totaal nieuw concept. De film komt goed overeen met het boek alleen vond ik de vijanden af en toe wat komischer overkomen dan in het boek, daarin kon ik totaal niet om ze lachen en vond ik ze alleen maar gruwelijk.
Boek en Film vond ik beide erg leuk! Deel 2 wordt verteld vanuit het oogpunt van nummer 7 en komt in augustus uit. Bij het lezen van de samenvatting kreeg ik al kippevel; augustus duurt nog veel te lang ;-)