Schrijfster: Annette Marie
Serie: Steel & Stone #1
Genre:Young Adult, Demons, Magic
Gepubliceerd: oktober 2014
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Piper Griffiths wants one thing in life: To become a Consul, a keeper of the peace between humans and daemons. There are precisely three obstacles in her way.

The first is Lyre. Incubus. Hotter than hell and with a wicked streak to match. His greatest mission in life is to get Piper into bed and otherwise annoy the crap out of her. The second is Ash. Draconian. Powerful. Dangerous. He knows too much and reveals nothing. Also, disturbingly attractive — and scary. Did she mention scary?

The third is the Sahar Stone. Top secret magical weapon of mass destruction. Previously hidden in her Consulate until thieves broke in, went on a murder spree, and disappeared with the weapon.

And they left Piper to take the fall for their crimes.

Now she’s on the run, her dreams of becoming a Consul shattered and every daemon in the city gunning to kill her. She’s dead on her own, but there’s no one she can trust — no one except two entirely untrustworthy daemons... See problems one and two.

Puur genieten!
Van het begin tot het einde, met uitzondering van 1 of 2 momenten waarin we wat meer achtergrond informatie krijgen.
Per toeval stuitte ik op dit boek, nou ja eigenlijk op deel 2, en na het lezen van de samenvatting van deel 1 was ik verkocht. Voor een boek met demonen mag je me wakker maken en al helemaal als het zo'n goede is als deze!
Ik heb al veel series over demonen gelezen en het is verbazingwekkend hoeveel variaties daarin zijn. Steel & Stone is zeker origineel en uniek in zijn soort.

En tijdens het lezen kreeg ik ineens ook een Jennifer L. Armentrout vibe.
De schrijfstijl van Annette Marie komt niet exact overeen met die van JLA maar het heeft er veel van en dat maakte me alleen nog maar enthousiaster over dit boek.
Net als JLA heeft ze een lekkere vlotte schrijfstijl, sterke personages en weet ze een goede balans tussen spanning, emoties, humor en romantiek te brengen.

De hoofdpersoon Piper is een sterke, stoere, kick-ass heldin die niet terugdeinst voor gevaar maar ze heeft ook een gezonde dosis zelfbehoud. Ze weet wanneer ze haar angst moet gehoorzamen en een stapje terug moet doen. Het duurt niet lang voor je je helemaal inleeft in haar strijd om gerechtigheid en ze wordt daarbij bijgestaan door twee onverwachte medestanders: de sexy daemons Lyre en Ash.
Lyre is een Incubus, vrolijk en een enorme flirt, en voed zichzelf met de door hem opgewekte emotie lust. Zijn interacties met Piper zijn sexy, erotisch en hot want hij laat geen kans voorbij gaan om met haar te flirten en haar aan zijn lust te onderwerpen.
Ash is een Draconian en wordt door mens, heamon (half mens/half daemon) en daemon gevreesd. Hij is gevaarlijke en onvoorspelbaar. Ook Piper heeft hem altijd gemeden als hij op het consulaat kwam en ondanks dat ze nog steeds een gezonde dosis respect en angst voor hem heeft begint ze hem toch steeds meer te vertrouwen. En bizar genoeg voelt ze zich ook steeds meer tot hem aangetrokken.

Chase the Dark is een boek met verschrikkelijk spannende scenes die me het zweet in de handen bezorgden, maar ook met een heerlijke sexiness en romantiek die van het begin tot het einde voelbaar is.
Het verhaal van Piper, Lyre en Ash liet me niet los, ook niet op de momenten dat ik met andere dingen bezig was dan lezen, ze bleven door mijn hoofd spoken en dat is voor mij een teken dat ik een erg goed boek in handen heb!