Serie: Hex Hall #3
Genre: YA, Demons, Vampiers, Weerwolven
Gepubliceerd: Maart 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Net als Sophie Mercer de demoon in haar en de daarbij behorende krachten heeft geaccepteerd neemt de raad van de Prodigium ze van haar weg. Nu is Sophie weerloos, alleen, en overgeleverd aan de genade van haar gezworen vijanden, de Brannicks, een familie van vrouwelijke krijgers die jagen op de Prodigium. Dat is in ieder geval wat Sophie denkt, totdat ze tot een verrassende ontdekking komt. De Brannicks weten dat er een oorlog aan komt, en zij geloven dat Sophie de enige is die krachtig genoeg is om het einde van de wereld te stoppen. Maar zonder haar magie is Sophie daar niet zo niet zeker van.
Sophie staat 'one hell of a ride' te wachten. Kan ze haar krachten terug vinden voor het te laat is??

Review:

Spellbound is een geweldige afsluiting van een geweldige serie! Ik had het gehoopt en eerlijk gezegd een beetje verwacht, maar na een paar teleurstellende laatste delen van een aantal serie's had ik mijn verwachting toch een beetje getemperd. Er is niks teleurstellender dan een teleurstellend einde van een zo geweldig begonnen serie. Maar daar had ik in dit geval dus niet bang voor hoeven zijn.
Spellbound ging op exact hetzelfde punt verder als waar Demonglass gestopt was en de spanning zat er gelijk weer in, net als de humor. Sophie komt aan bij de Brannicks en doet een ongelofelijke ontdekking. Wat ze ook ontdekt is dat ze 3 weken in de Itineris heeft gezeten (een magische manier van reizen) en in die periode heeft niemand een teken van leven ontvangen van Sophie's vader, Jenna, Cal of Archer en ze vreest het ergste. Maar Sophie heeft geen tijd voor verdriet, ze moet de gezusters Casnoff stoppen. Gelukkig krijgt ze hierbij de hulp die ze hoopte te krijgen en die ze zo hard nodig heeft en ondertussen moet ze de moeilijke keuze maken tussen haar verloofde Cal en Archer.
Aan het einde vind er een verdrietige gebeurtenis plaats die ik niet aan zag komen en die me tranen in de ogen en een brok in de keel bezorgde.
Ik heb enorm genoten van deze serie en ik zal Sophie, Jenna, Archer en de anderen zeker missen, maar aan de andere kant ben ik ook blij, blij dat deze serie met zo'n geweldig goed laatste deel is afgesloten. Ik zal met veel plezier terug denken aan Hex Hall!