Serie: Darkness Rising #1
Genre: Young Adult, Shape-Shifters
Gepubliceerd: April 2012
Taal: Engels. Ook verkrijgbaar in het Nederlands
Waardering: ★★☆☆☆
Add to Goodreads
Mijn voet bleef ergens aan hangen. Ik probeerde hem los te trekken, maar iets klemde zich rond mijn enkel. Ik ging gillend kopje-onder. Mijn mond vulde zich met water toen het meer zich boven mijn hoofd sloot. 
Ik vocht, schoppend en om me heen slaand, en graaide naar wat het ook was dat me vasthield. Mijn vingers streken langs iets zachts, en mijn hersens krijsten: Serena!
Maya Delaney woont in het kleine onderzoeksdorpje Salmon Creek en voelt zich sterk verbonden met de natuur. Maar dan beginnen er vreemde dingen voor te vallen in het dorpje. Een jong meisje verdrinkt op mysterieuze wijze in een kalm meer, poema's verschijnen rond Maya's huis en haar beste vriend Daniel voelt zich opeens niet op zijn gemak bij bepaalde mensen en dingen. Een van die mensen is Rafe, de nieuwe bad boy van het dorp, die wel heel geïnteresseerd is in een specifiek detail van Maya: haar tatoeage in de vorm van een pootafdruk . . .

Review:

Ik ben niet zo onder de indruk van The Gathering. Het kwam maar langzaam op gang met in het begin een hele hoop informatie en weinig tot geen dialogen en interacties met andere personen. En ook al werd het later beter, het kreeg me niet echt te pakken en ik voelde weinig tot geen connectie met de personen in dit verhaal.
Het enige wat ik leuk vond en me aan het lachen kreeg waren de humoristische interacties van Maya met haar vader. De vreemde dingen die gebeurden werden voor mijn gevoel te snel en makkelijk geaccepteerd. Ik heb het boek uit gelezen maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik niet aan het 2e deel beginnen dat onlangs uitgekomen is.


Ik vind de trailer van het boek wel erg leuk.