Serie: The Tiger Saga 1&2
Genre: Young Adult, Paranormal, Tijgers
Gepubliceerd: Januari & Juni  2011
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: 2x ★★★★☆
Add to Goodreads
Het laatste dat tiener Kelsey Hayes verwachtte tijdens de zomervakantie was een ontmoeting met Ren, een mysterieuze witte tijger en vervloekte Indische prins. Wanneer ze erachter komt dat alleen zij de vloek van de Tijger kan breken staat Kelsey's leven op zijn kop. Het bijzondere  duo reist de halve wereld rond op zoek naar een manier om de puzzel van een Indiase profetie op te lossen en een manier om de prins, gevangen door een eeuwenoude vloek, te bevrijden en het pad naar hun ware bestemming te vinden.

Review:

De Tiger Saga is een bijzondere en originele serie. Het is paranormaal maar met een exotisch tintje doordat het zich afspeelt in India en dan ook nog regelmatig in de Jungle. Kelsey is een doortastend meisje, een sterke persoonlijkheid met een compassie voor mens en dier. En door haar gevoel voor de laatste komt ze in een bizar avontuur terecht. Gelukkig wordt ze begeleid en beschermd door een prachtige witte tijger die regelmatig veranderd in een knappe, donkerharige prins met blauwe ogen. Op hun tocht door de Jungle en in de Tempels kreeg ik regelmatig het 'Indiana Jones gevoel' door de obstakels die ze op hun weg tegen kwamen. Aangezien tijgers mij altijd hebben gefascineerd en ik een fan ben van de Indiana Jones films was dat, samen met het paranormale, een voor mij erg geslaagde combinatie. Ik heb genoten van dit avontuur en de opbloeiende romance tussen Ren en Kelsey en het enige minpunt dat ik kan aanvoeren is de schrijfstijl. Die verliep af en toe niet geheel vloeiend, was soms apart en de vreemde en bijzondere woorden die af en toe gebruikt werden (en dan bedoel ik niet het Hindi) maakten het een boek waarbij je goed je aandacht moest houden. Ook de verhalen van Mr. Kadam vond ik wat minder, die waren net even teveel van het goede. Het einde was triest en alhoewel ik de keuze van Kelsey kon begrijpen, tijdens het lezen waren dezelfde gedachten ook al in mij opgekomen, wilde ik haar ook toeschreeuwen om vooral niet weg te gaan. Tiger's Quest sluit naadloos aan op het 1e deel en zorgt in het begin voor een hoop 'brok in de keel' momenten. De love-triangle tussen Kelsey, Li en Ren was een beetje te geforceerd en gemaakt naar mijn smaak en was volgens mij niet nodig geweest. En Jason had van mij helemaal niet in het verhaal voor hoeven komen, dat voegde niets toe.  Maar Kishan . . . . . o ja, die mag zeker blijven. En alhoewel ik nog steeds een fan van Ren ben, die verdient Kelsey's liefde net even meer dan Kishan gezien het verleden, bezorgde hij mij toch ook hartkloppingen. Door omstandigheden onderneemt hij de volgende zoektocht samen met Kelsey en ze komen weer een hoop vreemde en gevaarlijke figuren en obstakels tegen. En tijdens deze zoektocht laat Kishan geen kans aan hem voorbij gaan om Kelsey te overtuigen van zijn gevoelens voor haar (hoe ze hem kan weerstaan is mij een raadsel). De verhalen van Mr. Kadam zijn weer veel en overvloedig, vaker niet nodig dan wel, en ze halen de snelheid uit het verhaal. Het einde is wederom triest, eigenlijk nog triester dan het 1e deel. Ik hoop snel deel 3, Tiger's Voyage, te gaan lezen want ik wil dolgraag weten hoe het verder gaat met Kelsey, Ren en Kishan.