Serie:  The Watchers
Genre: Young Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd: Maart 2012
Taal: Engels, nog niet vertaald 
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Drew heeft haar eerste jaar als Acari overleefd en haar uiteindelijke doel is ​​Watcher worden en te worden gekoppeld aan een Vampier. Maar niets is wat het lijkt. De vampier Alcántara is net zo sinister als hij sexy is, Ronan is verder weg dan ooit, en het blijkt dat er andere vampiers zijn. Slechte. Ze houden een van de Watcher vampiers gevangen en martelen hem voor informatie en Drew moet undercover om hem te redden. Maar wanneer hun gevangen vampier een prachtige bad boy blijkt te zijn pakt Drew's missie heel anders uit dan waar ze op gerekend had . . . . .

Review:

In tegenstelling tot het eerste boek had ik dit keer geen moeite met de schrijfstijl. Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer wat me precies tegen stond dus waarschijnlijk ben ik er aan gewend geraakt of Veronica Wollf haar schrijfstijl is veranderd. De vragen die ik na het lezen van Isle of Night had zijn nog steeds niet allemaal beantwoord, maar ik had daar nu minder moeite mee. Misschien komt het doordat mijn verwachting van Vampire Kiss niet zo hoog was dat ik hem daardoor nu leuk vond. Ik vond hem ook minder duister maar het bleef wreed. Annelise's gedrag is ook een stuk volwassener geworden, weinig gejammer en gezeur en ze komt op voor zichzelf en anderen. Niet altijd even handig want dat trekt weer wraak-acties aan, maar het toont wel lef. Ze heeft nu ook twee vrienden, Emma en Yas. Yas is een Trainee, een vampier in training en Emma is, net als Drew, een Acari. We leren de sexy Vampier Alcántara beter kennen en hij lijkt te vertrouwen maar het blijft een onvoorspelbare Vampier. Ik had bewondering voor de manier waarop Drew met hem durfde te praten, ze gedroeg zich absoluut niet onderdanig. Ronan komen we niet zo heel vaak tegen in het verhaal en ik kan hem nog steeds niet peilen, heb geen idee wat zijn gevoelens voor Drew zijn. En dan maken we in het laatste gedeelte van het boek kennis met Carden, de vampier die gevangen gehouden wordt. Voor hem kan ik nog het meeste gevoel opbrengen en met hem kan ik Drew samen zien. Hij is de enige, buiten haar vrienden, die zich op een normale, joviale manier gedraagt en waarvan ik gevoel heb dat hij eerlijk is en zich niet kan vinden in de manier waarop er met de Acari wordt om gegaan. Het 3e deel dat Blood Fever gaat heten wordt in Augustus 2012 gepubliceerd en ik hoop dat ik die net zo leuk ga vinden als Vampire's Kiss.