Serie: My Merlin #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Tovenaars, Gargoyles
Gepubliceerd: december 2011
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
Als je je vriend niet kan vertrouwen, wie kan je dan wel vertrouwen?
17 Jarige Arriane, alias Ryan, Dulac ontdekt dat haar bad-ass biker boyfriend, Matt, iets ouder is dan hij lijkt. Een paar eeuwen ouder. . .
Sterker nog, hij is Merlin, de Merlin, koning Arthur's Merlin, de grootste tovenaar die ooit geleefd heeft. Maar Ryan is niet onder de indruk. Moe van haar slechte relaties geeft ze hem liever een schop onder zijn achterste.
'Tuurlijk, de wereld is gek geworden sinds het zwaard en de steen uit de lucht vielen als een meteoor. Maar ondanks gruwelijke gargoyles, een nieuwe magische wereld, en de man die haar gek maakt weet Ryan dat familie het belangrijkste is. Zal Merlijn haar opofferen om de wereld te redden? Zal ze in staat zijn om hem tegen te houden?

Review:

Ik ben gek op de serie Merlin die hier een tijdje terug op TV draaide en alleen dat was al een reden om deze novel te lezen. Natuurlijk is de setting heel anders, het speelt zich af in deze tijd, niet in de middeleeuwen, maar dat maakte mij alleen maar nieuwsgieriger. Eerlijk gezegd had ik er iets meer van verwacht en door het feit dat ik regelmatig het gevoel had dat ik iets gemist had werd ik een beetje in de war gebracht. Het kan natuurlijk best een keer gebeuren dat ik iets niet goed lees of dat het niet goed tot me door is gedrongen, maar het gebeurde me in dit boek net iets te vaak. En er waren nog een paar kleine details die elkaar tegen spraken. Goudgele ogen die verderop in het boek ineens blauw waren??? Ik weet het niet, het gebeurde net even te vaak om me aan mezelf te laten twijffelen. De verhaallijn was daarentegen leuk en verfrissend. Ik verwachtte een Merlin die onsterfelijk is en die jaren over de aardbol heeft gezworven maar het ligt toch even anders. En . . . hij is knap! Ryan wil echter niks meer van hem weten want hij heeft haar na 2 dates via sms gedumpt (moderne Merlin dus). En deze Merlin heeft ook een broer, een knappe broer, Vane. Hij lijkt niet te vertrouwen en alleen aan zichzelf te denken maar als het er op aan komt zet hij alles op alles om Ryan te beschermen. Ondanks dat ik er iets meer van verwacht had sprak het plot mij enorm aan en ik kijk er dan ook naar uit om het 2e deel te gaan lezen die al in mei 2012 uit gaat komen.