Serie: Steampunk Scarlett 1&2
Genre: YA, Paranormal, Steampunk
Gepubliceerd: Okt2011 en Jan 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆ en ★★★☆☆
Add to Goodreads
Scarlett is een verstandige zeventienjarige jonge dame, tenminste dat denkt iedereen, maar er is duidelijk meer aan haar. Als dochter van de beroemde Engelse egyptologen en archeologen Theodore en Gemma Seely, is ze gevoelig voor de avonturen die de wereld te bieden heeft. Het is het jaar 1890 en ze heeft net een brief ontvangen van één van haar ouders beste vrienden, een zekere detective die woont op Baker Street en die haar hulp nodig heeft voor een bizar geval. Terwijl ze zicht beweegt door de bovennatuurlijke kant van Londen en zich waagt in  de verboden gebieden grenzend aan de Victoriaanse samenleving samen met de onstuimige, maar ergerlijke Lord Darthmoor, wordt Scarlett's eerste geval, die in het begin zo onschuldig leek, onverwacht gevaarlijk.

Review:

Supernatural Devices is een erg leuke en snelle steampunk. Doordat Scarlett vooruitstrevender en vrijer is dan de doorsnee dames uit die tijd krijg je een pittige hoofdpersoon met gevoel voor humor die de etiquette aan haar laars lapt. En ze is beslist niet bang. Het concept van Steampunk Scarlett is origineel en verfrissend en de Love Triangle is romantisch maar ook humoristisch door het gescherts tussen de 2 rivalen; de één een Vampier en de ander een Fey. En Scarlett heeft zelf ook een bovennatuurlijke gave; ze ziet geesten en ze kan dingen vinden die weggeraakt zijn. En haar 1e opdracht is het vinden van een gestolen ring. Het hele boek draait om het vinden van de ring maar neemt hier en daar ook een aantal onverwachte wendingen. Immortal Devices sluit naadloos aan op het 1e deel maar ik vond hem minder leuk. Het eerste dat me tegenviel was dat ze aan een nieuwe opdracht begonnen terwijl de 1e voor mijn gevoel nog niet goed afgerond was. Het 2e dat me tegenviel was dat er nog een Lover aan te pas kwam, en Scarletts verspringende verliefdheid van de één naar de ander (door iets waarover ik niet uit wil wijden want dan verraad ik teveel) vond ik een beetje teveel van het goede en een beetje zeurderig en ergerlijk worden. Ik ben heel benieuwd welke wending het 3e deel gaat nemen, hij komt uit in september 2012 en gaat Etheral Devices heten.