Serie: Kegan's Chronicles #1
Genre: Young Adult, Faerie's
Gepubliceerd: Juni 2011
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★☆☆☆☆
Add to Goodreads
Zestien-jarige Keegan heeft het moeilijk om haar enorme geheim te verbergen voor haar vrienden, ze is een elf en stamt af van een lange lijn van elfen die in het geheim tussen de mensen leven. In de Elfin samenleving worden jongens en meisjes op jonge leeftijd aan elkaar verbonden, maar het is niet toegestaan elkaar te ontmoeten voordat ​​ ze achttien jaar zijn. Tegen de traditie in heeft Keegan's broer Thaddeus haar de naam van de jongen aan wie ze voorbestemd is verteld, Rourk, omdat zijn visioenen hem gewaarschuwd hadden dat ze Rourk's bescherming nodig heeft, omdat Keegan een belangrijke rol zal spelen in de komende oorlog tussen de donkere en lichte elven.
Rourk voelt zich aangetrokken tot Keegan iedere keer als ze zijn naam denkt. Hij wil met haar praten, maar blijft in de schaduw en bewaakt haar in stilte elke keer dat ze hem mentaal wenkt. Een speling van het lot brengt de twee samen als Rourk wordt gedwongen haar te beschermen en zijn aanwezigheid aan haar kenbaar te maken. Een oude profetie is verbonden met Keegan's familie en de toekomst van hun samenleving. Op de één of andere manier moeten ze een manier vinden om het lot te dwarsbomen en de strijd te winnen ... zonder Keegan te verliezen. Zullen Keegan en Rourk ooit het leven kunnen leiden waarnaar ze allebei verlangen nu de oorlog onafwendbaar lijkt en duistere krachten zich bundelen?

Mijn gedachten:

Hier baal ik dus ongelofelijk van. Dit is een boek waarvan ik zoveel verwachtte en in het begin dacht ik echt dat ik weer iets goeds had uitgezocht, maar na het 5e hoofdstuk heb ik het toch voor gezien gehouden. De stukjes van Rourk waren goed, maar de stukjes van Keegan vond ik een beetje kinderachtig geschreven en sprongen zonder waarschuwing soms voor een paar regels naar een ander karakter. En er waren nog een aantal kleinigheden die mij irriteerden waardoor het mijn aandacht verloor en ik er tegenop zag om deze complete serie van 3 boeken te gaan lezen. Jammer want ik had echt zin in een serie over Fairy's en de samenvatting deed me geloven dat deze in de categorie geweldig zou vallen. Niet dus!