Serie: Dirty Blood 1&2
Genre: Young Adult, Weerwolven
Gepubliceerd: April en November 2011
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★☆ en 
Ik heb een meisje vermoord gisteravond. Met mijn blote handen en een ijzenren pijp die ik naast een container vond. Maar dat is niet alles. Het deel dat me bang maakt, dat deel waar ik met mijn hoofd niet bij kan, is dat toen ze mij aanviel haar lichaam veranderde in een wolf. Met gevaarlijke tanden en lange klauwen. Maar tegen de tijd dat ik over haar levenloze lichaam gebogen stond was ze weer een meisje. Dat is het moment dat ik in shock raakte . . . . . en dat is het moment dat hij kwam. Alles wat ik nu kan doen is geloven in de dingen die me recht in het gezicht staren. Eén: weerwolven bestaan. En twee: ik ben geboren om ze te doden.

Review:

De samenvatting van Dirty Blood is zo intrigerend, ik moest hem gewoon lezen, en het feit dat het over weerwolven gaat is voor mij natuurlijk zowiezo een plus punt. Het verhaal begint op het moment dat Tara haar relatie met haar vriendje verbreekt. Daardoor moet ze op eigen gelegenheid thuis zien te komen en besluit ze de bus te nemen. Maar bij de bushalte wordt ze aangevallen door een meisje die tijdens de aanval veranderd in in wolf. Tara overleeft de aanval maar dat ze iemand vermoord heeft brengt haar in een staat van shock. Ze wordt opgevangen door Wes en hij verteld haar tot haar grote schrik dat weerwolven echt bestaan. En de kippenvel die ze altijd kreeg blijkt niet te worden veroorzaakt door de kou maar door de nabijheid van weerwolven. Want ze is een Hunter. Geboren om op weerwolven te jagen en ze te doden.
Van het ene op andere moment staat Tara's hele wereld op z'n kop en ik vind dat ze zich erg goed weet te handhaven. Aan de ene kant vond ik wel dat ze alles wel heel snel accepteerde, maar aan de andere kant . . . ze had het met eigen ogen gezien. Wes is degene die haar in de wereld van de weerwolven en hunters introduceerd en ze voelt zich op een vreemde wijze tot hem aangetrokken, maar wanneer ze het doelwit blijkt te zijn van een vijandige weerwolf wordt hij ineens over-beschermend en probeert haar tot haar ergernis overal buiten te houden en dat zorgt voor een hoop onderlinge spanning.
Dirty Blood is een erg leuk, goed opgebouwd, verfrissend weerwolven verhaal met een vleugje romantiek en spannende momenten. Het enige waar ik even aan moest wennen en wat ik misschien toch een klein min puntje vind is dat de weerwolven in hun wolven gedaante kunnen praten, dat gaf me een beetje een Disney gevoel. Maar al met al is deel 1 zeker goed voor 4 sterren.
Cold Blood gaat verder waar Dirty Blood ophield en voert het tempo en de spanning op. We maken kennis met Tara's nieuwe school en nieuwe, leuke en minder leuke karakters. De sfeer wordt dreigender, we leren steeds meer over weerwolven en hunters, en er komen meer confrontaties met weerwolven in voor. En ook de romantiek wordt opgeschroefd met de komst van Alex, een knappe hunter en Tara's trainer. Cold Blood had net dat beetje extra wat voor mij een boek geweldig maakt en daarom geef ik die 5 sterren. Het einde was een cliffhanger en ik hoop dan ook dat het 3e deel snel uit gaat komen maar daar heb ik helaas nog niks over kunnen vinden.