Serie: James Potter deel 1 &2
Genre: Young Adult, Tovenaars
Gepubliceerd: vanaf 2007 op jamespotterseries.com
Taal: Nederlands
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Gebaseerd op de karakters en de wereld van J.K. Rowling. Deze boeken vertellen het verhaal van Harry Potter's zoon James en zijn belevenissen op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hokuspokus.

Review:

Onlangs las ik iets over James Potter, de zoon van Harry, en ik moest gelijk denken aan de boeken die ik over hem gelezen heb. Het is al zo ontzettend lang geleden, ik was het al helemaal vergeten.
Maar nu ik er aan terug denk weet ik weer hoe leuk ik die boeken vond.
Ik heb de 1e twee delen gelezen en ik was verbaasd over hoe goed de schrijfstijl van G.Norman Lippert die van J.K. Rowling wist te benaderen.
Wat ik wel een beetje jammer vond was de nederlandse vertaling, die liet hier en daar wat te wensen over, maar ik vind dat ik daarover niet teveel mag klagen want degene die de vertaling heeft gedaan heeft dit in zijn eigen vrije tijd en voor niets gedaan.
Het 3e deel is al lang gepubliceerd en die zou ik graag willen lezen maar hij is nog steeds niet vertaald naar Nederlands. Nou zou ik de engels talige versie kunnen gaan lezen maar het nadeel is dat de namen in de Ned. versie anders zijn dan in de engelse en dan weet ik totaal niet wie wie ook nog maar weer is. Dus wachten we rustig af . . . . .
Wil je ze ook gaan lezen, ga dan naar de website (zie link hierboven) en klik op de taal die je wilt. De engels talige versies zijn naast het PDF formaat ook te downloaden in Epub of Mobi.