Serie: The Dark Ink Chronicles #3
Genre: Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd: Maart 2012
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Pas gebeten tattoo artiest Riley Poe voelt dat ze veranderd op een onvoorstelbare manier. Eli Dupre, haar vampier minnaar, ziet de verandering in haar en vreest voor haar menselijkheid. Zijn rivaal, Victorian, wil haar meenemen naar zijn vader, hoofd van de vampiers, om haar ziel te redden. In het fort van de vampiers in Roemenië zal Riley haar grootste angsten en de duistere krachten die haar dreigen te vernietigen onder ogen moeten zien. En ze moet doen wat ze vastbesloten was niet te doen, haar lot in handen van Eli leggen.

Dit vond ik er van:

Helaas was dit het minst leuke deel van de 3. Ik keek enorm uit naar Eventide omdat ik zo had genoten van de 1e twee delen, maar hij was toch niet helemaal wat ik gehoopt en verwacht had. Hij was zeker erg leuk, maar ik miste de spanning, humor, passie en erotiek. Het zat er zeker wel in, maar niet zo overvloedig als in de andere delen. Dit komt voor een groot gedeelte door de lichamelijke en geestelijke toestand van Riley. Het gif van de strigoi broeders dat door haar aderen stroomt, en vooral dat van Valerian, de medogenloze en gevaarlijkste van de twee, veranderd Riley. Ze zit een groot gedeelte van het boek gevangen in haar eigen hoofd en lichaam en er gebeuren dingen die voor Riley, maar ook voor de lezer, soms onverklaarbaar en niet helemaal te volgen zijn. Ook was er maar weinig terug te vinden van de Gullah cultuur die ik zo ontzettend leuk vond. En in het laatste gedeelte van het boek doken er ineens een hele rits nieuwe karakters op waarvan we van een paar uitgebreide achtergrond informatie kregen dmv een nieuwe gave van Riley. Maar dat had van mij achterwege mogen blijven, het had niet zo veel te maken met het huidige verhaal maar volgens mij was het een aanloop naar de nieuwe serie over Riley en Eli. Ik las nl op de site van Elle Jasper dat er een 4e deel gaat komen. En aangezien Eventide een afgerond, mooi en romantisch einde had (Eli is so sweet!) lijkt me dat de juiste conclusie. 4 Sterren is hij zeker wel waard maar voor mij is dat een beetje een teleurstellende score aangezien de 1e twee delen van mij een gouden ster kregen . . . . .