Serie: Everneath #1
Genre: YA, Paranormal
Gepubliceerd: Januari 2012
Taal: Engels
Waardering: ★☆☆☆☆
Add to Goodreads
Afgelopen voorjaar verdween Nikki Beckett, ze werd de onderwereld ingezogen, beter bekend als Everneath, waar onsterfelijken zich voeden met de emoties van wanhopige mensen. Nu is ze terug, in haar oude leven, bij haar familie en haar vrienden, voordat ze weer terug moet naar de onderwereld ... dit keer voorgoed.
Ze heeft zes maanden voordat Everneath haar claimt, zes maanden voor 'vaarwels' waarvoor ze de woorden niet kan vinden, zes maanden om verlossing te vinden, als dat bestaat . . . . .
Nikki verlangt ernaar om weer samen te zijn met haar vriend, Jack, de enige persoon waarvan ze meer houdt dan wie dan ook. Maar er is een probleem: Cole, de smeulende onsterfelijke die haar verleidde naar Everneath, is haar gevolgd naar de sterfelijke wereld. En hij zal alles doen wat nodig is om haar terug te brengen, dit keer als zijn koningin. Als Nikki's tijd steeds korter wordt en haar relaties uit haar greep beginnen te glijden, is ze gedwongen om de moeilijkste beslissing van haar leven te maken: een manier vinden om het lot te bedriegen en in de sterfelijke wereld blijven met Jack of terugkeren naar Everneath en Cole's koningin worden . . .

Review:

Met heel mijn hart wou ik dat dit verhaal op een andere manier geschreven was. De samenvatting klinkt zo veelbelovend en nu ik hem weer lees krijg ik de neiging het er nog een keer op te wagen, maar ik weet ook dat dat tevergeefs zal zijn. Ik houd niet van boeken die middenin het verhaal beginnen en dan telkens terug flitsen naar het verleden en heden. En dat is precies wat er in Everneath gebeurd.
Doordat er middenin het verhaal wordt begonnen worden er dingen verteld die op dat moment onbegrijpelijk zijn maar die verderop in het verhaal vast en zeker uit de doeken zullen worden gedaan. En dat is precies wat me tegenstaat; het niet meteen begrijpen van wat er bedoeld wordt en wat het inhoud. Al in het eerste hoofdstuk kreeg ik een ongemakkelijk en ongeduldig gevoel en in plaats van gevangen te worden in het verhaal werd ik door alles om me heen afgeleid en dat is voor mij een slecht teken. Het teken dat ik er wel mee kan stoppen en dat heb ik met Everneath gedaan. Jammer want ik blijf erbij, de samenvatting klinkt geweldig. En de cover . . . die is gewoon prachtig!