Serie: The Cahill Witch Chronicles #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Witches
Gepubliceerd: Februari 2012
Taal: Engels
Waardering: ★☆☆☆☆
Iedereen weet dat Cate Cahill en haar zussen excentriek zijn. Te mooi, te teruggetrokken, en veel te slim voor hun eigen bestwil. Maar de waarheid is nog erger: ze zijn heksen. En als hun geheim wordt ontdekt door de priesters van het Broederschap, zou het het gekkenhuis betekenen, of gevangenschap of een vroege dood.
Voor haar moeder stierf heeft Cate haar beloofd om haar zussen te beschermen. Maar met slechts zes maanden te gaan tot de keuze tussen een huwelijk of het Zusterschap, kan het zijn dat ze niet in staat is om haar woord te houden. . . vooral niet na het vinden van haar moeders dagboek en het blootleggen van een geheim dat de vernietiging van haar familie zou kunnen betekenen. Wanhopig op zoek naar oplossingen moet Cate haar weg zien te vinden tussen verboden boeken, theekransjes, schokkende huwelijks aanzoeken, en een verboden romance met de volledig ongeschikte Finn Belastra.
Als wat haar moeder schreef waar is zijn de Cahill meisjes niet veilig. Niet voor het Broederschap, het Zusterschap en zelfs niet voor elkaar.

Review:

De Trailer en de cover hadden me warm gemaakt voor dit boek en de samenvatting trok me over de streep. Maar wat jammer dat ik hem niet leuk genoeg vond. Ik heb het vol gehouden tot en met hoofdstuk 5, toen begon ik stukken over te slaan en besloot niet lang erna er maar mee te stoppen. Vreselijk balen maar het is niet anders. Ik vond hem ronduit saai. Er zat totaal geen snelheid in het boek en Cate bleef maar zeuren over de verantwoordelijkheid die ze heeft voor haar zussen. Toen ik er mee stopte was er nog niks spectaculairs gebeurd, iets wat je wel zou verwachten na het lezen van zo'n samenvatting. Al met al was dit helaas geen boek voor mij.