Serie: Mythos Academy 1&2
Genre: Young Adult, Griekse Goden
Gepubliceerd: Aug en Nov 2011
Taal: Engels, nog niet vertaald
Waardering: ★★★★☆ 
Add to Goodreads

Mijn naam is Gwen Frost, en ik ga naar Mythos Academy, een school van mythen, magie en strijders, waar zelfs een nerd iemands hoofd weet af te hakken met een zwaard en waar Logan Quinn, de knapste Spartan jongen, toevallig ook de dodelijkste is.
Maar de laatste tijd gebeuren er vreemde dingen, zelfs voor Mythos. Ten eerste werd het gemene meisje Jasmine Ashton vermoord in de Bibliotheek van Oudheden. Dan steelt iemand de Bowl of Tears ,een magisch artefact dat kan worden gebruikt om chaos te creëren en een oorlog uit te lokken. Vreemde dingen als dit gebeuren de hele tijd op Mythos, maar ik ben vastbesloten om erachter te komen wie Jasmine vermoordde en waarom, vooral omdat ik degene had moeten zijn die vermoord is . . .

Review:

Het schrijven van dit review heb ik een hele tijd uitgesteld. Van een hoop boeken schrijf ik zonder moeite een review, maar voor anderen, waaronder deze, kan ik op de één of andere manier de juiste woorden niet op papier krijgen.
Ik ben een enorme fan van boeken over Mythologische wezens en Griekse Goden en daarom zag ik er ook naar uit om deze serie te lezen. Ik begon met de prequel, First Frost, een korte inleiding voor deze serie. Je maakt kennis met Gwen in haar normale omgeving op een normale school, maar na een paar bijzondere gebeurtenissen wordt duidelijk waarom Gwen naar Mythos Academy wordt gestuurd. Deel 1, Touch of Frost, sluit naadloos aan op de prequel. Er gebeuren mysterieuze dingen op Mythos Academy en de ontknoping is spannend en verrassend. Het enige waaraan ik mij steeds ergerde is dat Gwen haar gave steeds haar 'Gypsy gift' genoemd wordt. Dat vind ik niet echt bij een Mythologische verhaal passen. Deel 2, Kiss of Frost, kreeg mij minder mee dan deel 1. Ik kan er niet echt de vinger op leggen waaraan dat lag; het had ook spannende en romantische momenten, maar ik vond hem gewoon minder leuk. De prequel en het 1e deel krijgen van mij 4 sterren en het 2e deel 3, samen goed voor totaal 4 sterren. Het 3e deel, Dark Frost, wordt in mei 2012 verwacht.