Serie: Affliction #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd: Juni 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★☆☆☆
Nadat Mindy's beste jeugdvriend, Dean Aiken, haar en alle anderen uit zijn leven heeft gesloten, leert ze om verder te gaan zonder hem. Jaren gaan voorbij en ze went aan het feit dat hij niet langer een deel van haar leven is, maar de dingen beginnen te veranderen.
Mindy's nieuwe beste vriend, Markus Medina, is er getuige van dat Dean twee mensen achter een club dood. Mindy kan hem maar moeilijk geloven, vooral als hij verteldt dat de lichamen verdwijnen. Poef! In het niets. Markus besluit Dean te volgen om te bewijzen dat hij mensen vermoord.
Ondanks de gekke theorieën van Marcus over de mogelijkheid dat Dean geen mens is en het feit dat hij gevaarlijk is kan Mindy het niet helpen dat ze verliefd wordt op hem. Dean en Mindy's gevoelens voor elkaar wekken  gevaren op die geen van hen zich kan voorstellen. Wanneer ze ontdekt wat Dean werkelijk is en de wereld waartegen hij haar probeert te beschermen . . . is het te laat.

Dit vond ik er van:

Deze stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ik keek er naar uit om hem te lezen, maar helaas viel hij erg tegen. Het plot was leuk, maar de schrijfstijl neigde wat naar de kinderachtige kant en ik kon weinig tot geen gevoel opbrengen voor de karakters. Mindy's reacties op sommige gebeurtenissen waren kinderachtig en vreemd en het gezwijmel over Dean en zijn uiterlijk werd erg overdreven. Na een paar keer weet ik het wel dat hij een prachtig lichaam heeft met een heerlijk wasbordje, gespierde armen, ravenzwart haar en intense groene ogen en dat hoef ik niet in elk hoofdstuk weer te lezen. Na hoofdstuk 10 ben ik stukken over gaan slaan en heb ik de hoogtepunten, voor zover die aanwezig waren want hij was minder spannend als ik verwacht had, gelezen.
Het voordeel van deze tegenvaller is dat ik deze serie van mijn 'die wil ik nog lezen' lijst kan schrappen, het nadeel is dat ik het gevoel heb dat ik mijn tijd verspild heb met dit boek, jammer!