Serie: Lux#1
Genre: Young Adult, Science Fiction
Gepubliceerd: December 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Starting over sucks.

When we moved to West Virginia right before my senior year, I'd pretty much resigned myself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring.... until I spotted my hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up.

And then he opened his mouth.

Daemon is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. We do not get along. At all. But when a stranger attacks me and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something...unexpected happens.

The hot alien living next door marks me.

You heard me. Alien. Turns out Daemon and his sister have a galaxy of enemies wanting to steal their abilities, and Daemon's touch has me lit up like the Vegas Strip. The only way I'm getting out of this alive is by sticking close to Daemon until my alien mojo fades.

If I don't kill him first, that is.

Review:

Buitenaardse wezens staan onderaan de lijst van paranormale figuren waarover ik wil lezen. Maar de samenvatting van dit boek maakte me enorm nieuwsgierig en als alle buitenaardse wezens eruit zien zoals Daemon dan wil ik er nog wel meer over lezen. Wat . . . dan mag er zelfs één naast me komen wonen . . .  als hij zijn mond maar stijf dicht houd :-).
Ja, hij is ongelofelijk irritant, arrogant en niet tactisch, maar als je er uiteindelijk achter komt waarom kan je het hem niet helemaal kwalijk nemen, dan ga je hem zelfs stiekem steeds leuker vinden.
Katy heeft er totaal geen zin in om opnieuw te beginnen in een ander huis en een andere woonplaats en wanneer ze voor het eerst kennis maakt met Daemon wordt dat gevoel alleen nog maar versterkt. Gelukkig is zijn zus Dee heel anders en al snel zijn ze vriendinnen, tot ergernis van Daemon.
Wanneer hij haar gemarkeerd heeft wil Daemon haar koste wat kost beschermen en hoe langer ze bij elkaar in de buurt zijn, hoe groter de aantrekkingskracht tussen hen wordt.
De chemistry tussen Daemon en Katy is enorm intens en de vonken en de sarcastische opmerkingen die over en weer vliegen maken dit boek ontzettend romantisch en humoristisch.
Obsidian is in een woord geweldig.
Het heeft een nieuw en verfrissend plot en naast humoristisch, super sexy en romantisch, is het ontzettend spannend. Nog 100 dagen en dan komt deel 2, Onyx uit!