Genre: Young Adult, Paranormal, Shape Shifters
Gepubliceerd: september 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆ 
Add to Goodreads
Na van het ene pleeggezin naar het andere te zijn verhuisd, is Magdalena Mae overgebracht naar wat haar laatste pleeggezin moet zijn in het kleine stadje Silver City, New Mexico. Nu ze achttien is en nog slechts een jaar heeft te gaan op de middelbare school, is ze vastbesloten om uit de problemen te blijven en gewoon normaal zijn. Naar Prom gaan met Bridger O'Connell is een goede eerste stap. Aanpassen is nooit haar sterkste kant geweest, maar het is niet om redenen die de meeste mensen zouden verwachten, alles heeft te maken met het diepe geheim dat ze een Shape Shifter is. Maar zelfs in haar nieuwe huis schuilt gevaar, wachtend in de schaduw om aan te vallen. Het zijn de Skinwalkers van de Navajo legende die hun ziel hebben gegeven om te kunnen veranderen in het dier wiens huid zij dragen, en Maggie is hun volgende doelwit geworden.

Review:

Er wordt altijd gezegd dat je een boek niet moet beoordelen op zijn cover en dat doe ik ook (bijna) nooit, maar een cover kan je wel verleiden en je aandacht op het boek vestigen. En dat gebeurde met deze cover, ik vind hem zo ongelofelijk mooi! Eenvoudig maar zo doeltreffend door de kleuren, het mooie model met de prachtige vlecht en de slang die uit het uiteinde komt. Vanaf het moment dat ik deze cover zag moest ik weten waar het over gaat en na het lezen van de samenvatting was ik verkocht. Shape Shifters zijn één van mijn favoriete bovennatuurlijke wezens en Shifters had daar een hele eigen kijk op.
Maggie Mae heeft geen makkelijk leven gehad tot nu toe, is van pleeggezin naar pleeggezin verhuisd en heeft ondertussen ook nog ontdekt dat ze van vorm kan veranderen. Iets wat ze vrij makkelijk geaccepteerd heeft maar wel altijd geheim heeft weten te houden. Maar er gebeuren rare dingen in haar nieuwe woonplaats en het wordt steeds moeilijker haar geheim te bewaren. En haar groeiende aantrekkingskracht voor Bridger maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Het plot was heel verfrissend, één die ik nog niet eerder gelezen heb, en de Navajo legendes en bijgeloven die in het verhaal verwerkt zijn maken het boeiend en interessant.