Serie: The Watchers #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd: September 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
Heeft het leven je steeds minder te bieden? Sluit je aan bij de doden.
Wanneer Annelise Drew de verleidelijke, donkere Ronan ontmoet, belooft hij haar een nieuw leven als ze de moed heeft zich over te geven aan het onbekende. Nu is ze op een mysterieus eiland en moet vechten tegen andere vrouwelijke rekruten om een ​​Watcher te worden, meisjes die vampiers bijstaan ​​in hun missies. Om te overleven en een Watcher te worden moet Annelise elk meisje verslaan, en ze is vastbesloten om dit te doen, want falen betekent niet dat je wordt onteert, het betekent de dood.

Review:

Dit is een bijzonder, duister en wreed verhaal. Het plot is uniek en goed gevonden en toch kreeg het me niet in vervoering. Of het kwam door de schrijfstijl waar ik wat moeite mee had of al de vragen die onbeantwoord blijven, dat weet ik niet. En het is me ook nog steeds een raadsel waarvoor vampiers (in dit geval zijn alleen mannen vampier) meisjes nodig hebben om hen te beschermen. Waarom gaan de trainers ermee accoord dat de meisjes elkaar moeten bevechten totdat de dood er op volgt  en waarom komen de meisjes niet in opstand tegen deze gruwelen want de meesten willen niet dood; ze wisten niet eens dat ze in zo'n gruwelijke situatie terecht zouden komen. En mijn gevoelens voor Annelise zijn me ook nog niet helemaal duidelijk. Ze is gegroeid door de trainingen en gevechten maar kan af en toe ook nog jammeren en zeuren als een klein kind. Van Ronan kreeg ik ook geen hoogte en ik vond het niet leuk dat hij Annelise in deze situatie gelokt had, zich daar duidelijk niet prettig over voelde, maar haar totaal niet beschermt. Al met al was ik niet echt onder de indruk van dit boek, mijn verwachting lag hoger, maar de samenvatting van het 2e deel, Vampire's Kiss, heeft me nieuwsgierig genoeg gemaakt om het 2e deel een kans te geven.