Serie: Covenant 0,5 & 1
Genre: Young Adult, Griekse Mythologie
Gepubliceerd: Mei & Oktober 2011
Taal: Engels
Waardering: 2x ★★★★★
Add to Goodreads
De Hematoi stammen af van goden en mensen, en de kinderen van twee Hematoi, Pure-Bloods, hebben goddelijke krachten. Kinderen van Hematoi en mensen . . . . . niet echt. Half-bloods hebben slechts twee opties: worden opgeleid tot Sentinels die op Daimons jagen en ze doden of slaven worden in de huizen van de Pures. Zeventien jarige Alexandria riskeert liever haar leven dan het te verspillen aan het schrobben van toiletten. Er zijn een aantal regels die studenten van de Covenant moet volgen. Alex heeft problemen met al die regels maar vooral regel nummer 1: relaties tussen Pures en Halfs zijn verboden. Helaas valt ze op de verpletterende, knappe en helemaal Pure-Blood Aiden. Maar vallen voor Aiden is niet haar grootste probleem, lang genoeg in leven blijven om aan de Covenant af te studeren en een Sentinel te worden is nog een. Als ze faalt wordt ze geconfronteerd met een toekomst erger dan de dood of slavernij: transformeren in een Daimon en worden opgejaagd door Aiden. Dat zou pas waardeloos zijn.

Review:

Griekse Mythologie, het blijft me boeien. En wanneer het het onderwerp is in een goed geschreven verhaal . . . .  dan is het puur genieten.
Daimon en Half-Blood zijn absoluut goed geschreven.
Daimon is de prequel van Half-Blood. Vaak lees ik de prequels niet omdat ik meestal al in het boek begonnen ben voordat ik in de gaten heb dat er een is. Maar ik ben zo blij dat ik deze wel gelezen heb. Het gaf me gelijk al een goed beeld van de persoon Alexandria: sprankelend, pittig, vol lef en humor. Ze kreeg me al heel snel aan het lachen en die humor bleef ze houden ondanks alle problemen en verdriet. En we werden al een beetje warm gemaakt voor Aiden die in de prequel alleen nog maar 'de jongen met de stormachtige grijze ogen en donker haar' genoemd werd. . . .

Half-Blood gaat op exact hetzelfde punt verder waar Daimon gestopt is, is gelijk spannend en we maken al snel kennis met de knappe, sexy Aiden die Alex mee terug neemt naar de Covenant waar ze 3 jaar eerder met haar moeder vandaan gevlucht is.
Alex heeft er geen flauw benul van waarom haar moeder haar daar weggehaald heeft en haar 'verstopt' heeft in de wereld van de gewone mensen. Maar daar komt ze al heel snel achter en het blijkt dat haar toekomst er niet goed uit ziet.
En ook op het gebied van de liefde ziet het er niet rooskleurig uit want Aiden is een Pure-Blood en dus verboden terrein voor Half-Blood Alexandria, maar die wetenschap kan de intense, sexuele aantrekkingskracht tussen hen niet stoppen.
De Covenant serie heeft een spannend en verfrissend plot, is humoristisch en romantisch en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met Alex en Aiden in het volgende deel Pure dat in april 2012 uit komt.