Serie: Unboud #1
Genre: Adult, Paranormal
Gepubliceerd: september 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆ 
Add to Goodreads
Door bloed, door woord, door magie . . .
Liv Warren is speciaal, een paranormale tracker die de geur van bloed volgt. Liv maakt haar eigen regels, en de belangrijkste is . . .  vertrouw niemand. Maar wanneer de dochter van een vriendin vermist wordt heeft Liv geen andere keus dan het meisje te vinden. Dankzij een eed uit hun kindertijd kan Liv niet rusten totdat het kind veilig thuis is. Maar dat betekent dat ze Cam Caballero moet vertrouwen, haar voormalige minnaar  en verboden voor haar. Gebonden aan een eed en verloren in het verlangen naar een man die ze niet kan hebben, racet Liv tegen de klok om het kind te redden van een duistere criminele onderwereld waar geheimen, leugens, trauma en het gevaar op de loer liggen op elke hoek ... in elke aanraking ... in iedere kus.
En er zal nog veel meer bloed worden vergoten voordat het voorbij is...

Review:

Ik ben een groot fan van de serie Shifters van Rachel Vincent (zie hier mijn beoordeling) en ik was dan ook heel nieuwsgierig naar haar nieuwe serie. Blood Bound heeft een heel bijzonder plot en is een boek waar je je hoofd goed bij moet houden, vooral in het begin. Ik had er een beetje moeite mee om de regels van de verbintenissen, die dmv tatoeages en bloed werden gemaakt, te volgen en te onthouden want dat was mijn inziens nogal ingewikkeld. Maar over het geheel genomen was het een leuk verhaal met een vleugje romantiek en een grote dosis spanning en mysterie. Liv en 3 vriendinnen hebben als kinderen een eed gezworen, niet wetende dat 1 van hen een Binder was waardoor de eed bindend werd. Wanneer één van haar vriendinnen om haar hulp vraagt kan Liv dan ook niet weigeren, wat ze natuurlijk wel probeert, met als gevolg dat haar lichaam zichzelf begint te vernietigen. Ze heeft dus geen keus. Ook niet in het kiezen van haar partner. Een gruwelijke voorspelling heeft Liv 6 jaar geleden doen besluiten haar vriend Cam Caballero te verlaten zonder één woord. Maar ze heeft hem nooit kunnen vergeten, net zo min als Cam haar heeft kunnen vergeten en nu vastbesloten is Liv nooit meer te laten gaan. Maar dit is niet zo makkelijk als het lijkt. Ze hebben geheimen voor elkaar die hen alleen maar verder uit elkaar kunnen drijven en zijn gebonden aan 2 rivaliserende syndicaten . . . . .
Blood Bound kreeg me niet zo in vervoering als de Shifters serie, maar hij was goed genoeg voor 4 sterren. Ik werd net alleen diep teleurgesteld toen ik op goodreads.com las dat het volgende deel niet verder gaat met Liv en Cam, maar het leven van Kori, 1 van de andere vriendinnen, volgt. Het einde van Blood Bound was voor mij niet goed genoeg; het was een cliffhanger en er zijn nog onbeantwoorde vragen en onopgeloste problemen. Ik hoop dat Rachel daar nog weer op terug komt.