Serie: Mara Dyer #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Mysterie
Gepubliceerd: September 2011
Taal: Engels, is vertaald in het Nederlands
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Mara Dyer denkt niet dat het leven vreemder kan worden dan wakker worden in een ziekenhuis met geen enkele herinnering aan hoe ze daar is gekomen.
Het kan.
Ze gelooft dat er meer is aan het ongeluk dat ze zich niet kan herinneren en dat haar vrienden doodde en haar op mysterieuze wijze ongedeerd liet.
Dat is er.
Ze gelooft niet dat na alles wat ze heeft meegemaakt, ze verliefd kan worden.
Ze heeft het mis.

Review:

Ik had even tijd nodig om in het verhaal te komen, de hallucinaties van Mara waren in het begin verwarrend en onverwacht (ik wist ook totaal niet wat ik kon verwachtenen na het lezen van de samenvatting) en af en toe moest ik ever terug lezen. Maar toen ik er eenmaal in zat liet het me niet meer los. Wie is Mara Dyer?? Hoe komt Mara Dyer aan haar ‘gave’ en, belangrijker nog, hoe komt ze er weer vanaf?
Het verhaal begint met een brief die Mara schrijft waarin ze verteld dat haar ware naam niet Mara Dyer is maar dat haar advokaat haar heeft aangeraden een pseudoniem aan te nemen. Maar nu, aan het einde van het 1e deel, weet ik nog steeds haar echte naam niet. . . . .

Het gezin Dyer verhuisd naar een andere stad om Mara een nieuwe start te geven, maar ook in de nieuwe stad gebeuren er vreemde dingen met haar en om haar heen. En de ontmoeting met Noah, afkomstig uit Engeland, roept nog meer vragen op. Hij heeft een bad-boy reputatie en ze heeft er moeite mee om hem te vertrouwen. Maar er is een intense en sexy aantrekkingskracht tussen hen die langzaam maar zeker groeit. Noah….*zucht* …..weer zo’n heerlijke bad-boy. Maar niet alles is wat het lijkt. Er steekt meer achter zijn slechte reputatie dan je op het eerste gezicht zou geloven. En Mara, ze wil gewoon normaal zijn. Ze heeft haar humor ondanks alle ellende weten te behouden maar ze is verward en kan zich niks meer herinneren van het ongeluk dat haar vrienden het leven kostte. The Unbecoming of Mara Dyer is een duister, spannend, romantisch en soms griezelig boek. Het blijft tot het einde toe een mysterie, net als de vraag wanneer deel 2 uit gaat komen. Ik hoop dat dat niet te lang gaat duren want ik wil weten wie Mara Dyer echt is.