Serie: The Hollow 1 t/m 3
Genre: Young Adult, Paranormal, Geesten
Gepubliceerd: 2010 - 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
Wanneer de beste vriendin van Abbey, Kristen, verdwijnt bij de brug in de buurt van het kerkhof van Sleepy Hollow, accepteren iedereen veel te snel dat Kristen dood is. En geruchten gaan rond dat haar dood geen ongeluk was. Abbey doet net of ze rouwt om de dood van haar vriendin, maar ondertussen weigert ze te geloven dat Kristen echt weg dood is. Dan ontmoet ze Caspian, een prachtige en mysterieuze jongen die vanuit  het niets verschijnt bij de begrafenis van Kristen, en blijft verschijnen in Abbey's leven. Caspian heeft duidelijk geheimen, maar hij is de enige persoon die Abbey zich weer normaal laat voelen ..... en bijzonder.
Net als Abbey begint te geloven dat ze dit misschien allemaal kan overleven, komt ze achter een geheim waardoor ze vraagtekens zet bij alles dat ze van haar vriendin wist. Hoe kon Kristen zoveel geheim houden? En kan dit geheim hebben geleid tot haar dood? Als Abbey worstelt om Kristen's verraad te begrijpen, ze ontdekt ze een angstaanjagende waarheid, een die haar liefde voor Caspian evenals haar eigen geestelijke gezondheid zal uitdagen.

Review:

Een complete serie achter elkaar te lezen is vaak prettiger dan telkens op het volgende deel te moeten wachten, maar het kan ook minder leuk zijn als de boeken wat tegenvallen. In het geval van The Hollow heb ik me gedurende het 1e boek vaak af zitten vragen of ik de hele serie wel zou lezen. De hoofdpersoon, Abbey, was in mijn ogen erg kinderlijk neergezet. Het praten tegen overledenen/grafstenen vond ik nog tot daar aan toe maar het zwaaien ernaar ging me nou net iets te ver. Ze was in mijn ogen ook een beetje te passief. Zelf zat ik vol vragen over Caspian; hoe hij Kristen kende, hoe hij in de kelder van Kristens huis terecht kwam, waarom hij altijd op het kerkhof of onder de brug rondhangt, zomaar ineens verschijnt als ze in de problemen zit, allemaal vragen die Abbey helemaal niet stelt. Maar ze noemt hem wel na 1 kus haar ‘boyfriend’ terwijl ze elkaar vaker niet dan wel zien en totaal geen normale relatie hebben. De enige persoon die eerlijk en oprecht op mij overkwam was Ben, alhoewel het begin van zijn ontmoeting met Abbey ook vraagtekens bij mij opriepen. Pas aan het einde van deel 1 komen we erachter wat Caspian is maar er blijven nog teveel vragen over.
Gelukkig groeit Abbey in The Haunted en komt ze niet meer zo kinderachtig over. Abbey en Caspian hebben elkaar door omstandigheden maanden niet gezien maar wanneer ze elkaar voor het eerst weer zien blijken de gevoelens voor elkaar niets veranderd te zijn. Doordat ze elkaar niet aan kunnen raken loopt de sexuele spanning tussen hen in dit deel enorm op en wachten ze op de sterfdag van Caspian, de enige dag in het jaar dat ze elkaar aan kunnen raken. Maar voor het zover is vinden er een hoop vreemde en angstaanjagende gebeurtenissen plaats en speelt Ben ook een grotere rol in het geheel.
In de afsluiting The Hidden blijkt waarom Abbey de enige is die Caspian kan zien en wat er moet gebeuren als ze voor altijd bij hem wil kunnen zijn. Het einde was hartverscheurend en niet helemaal wat ik verwacht had, maar het had ook wel weer iets moois.
Nou zoals gezegd viel deze serie me wat tegen. De laatste 2 delen waren gelukkig beter dan de eerste maar ik geef niet meer dan 3 sterren voor deze serie.