The Predicteds
Genre: Young Adult, Dystopian
Gepubliceerd: September 2011
Taal: Engels
Waardering: ★☆☆☆☆
Daphne is het nieuwe meisje in de stad en heeft moeite om zich aan te passen. In ieder geval heeft ze Jesse - denkt ze. Hij wil meer zijn dan "gewoon vrienden", maar er is iets dat hij haar niet verteld over zijn verleden. Iets gevaarlijks.

Review:

Misschien was het een verkeerde timing, misschien was mijn zin om te lezen op dat moment minder groot dan ik gedacht had, maar op 1 avond in twee boeken beginnen die je allebei na 3 hoofdstukken weg legt omdat het verhaal je niet pakt is me nog nooit overkomen. Het begon met The Predicteds. Ik had het boek niet alleen opgepakt om zijn geweldig mooie cover, de samenvatting sprak me ook enorm aan en het feit dat het een dystopisch verhaal is sprak alleen maar meer tot de verbeelding. Maar helaas, ik kon gewoonweg niet in het verhaal komen, het boeide me totaal niet en de schrijfstijl vond ik ook niet leuk.

-------------------------------------------------------------------------

Lola and the Boy next Door
Genre: Young Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: September 2011
Taal: Engels
Waardering: ★☆☆☆☆
Add to Goodreads
Aankomend ontwerpster Lola Nolan gelooft niet in de mode. . . zij gelooft in kostuums. De meer expressieve de outfit , hoe sprankelender, plezieriger en wilder, hoe beter. Maar ook al is Lola's stijl schandalig, ze is een toegewijde dochter en vriendin met een aantal grote plannen voor de toekomst. En alles is vrij perfect (tot aan haar sexy rocker vriendje) tot de gevreesde Bell tweeling, Calliope en Cricket, terug keren naar de buurt.
Wanneer Cricket - een begenadigd uitvinder - uit de schaduw stapt van zijn tweeling zus en terug keert in Lola's leven, moet ze eindelijk een leven lang van gevoelens voor de buurjongen onder ogen zien.

Review:

De tweede poging die avond was Lola and the Boy next Door. Ik had zoveel goede reviews over deze novel gelezen en het vorige boek van Stephanie Perkins - Anna and the French Kiss, vond ik ook leuk dus ik verwachtte met deze ook wel goed te zitten. Maar de rare uitspattingen van Lola op het gebied van kleding lieten mij de rillingen over de rug lopen. Ik kan het wel waarderen als een karakter een heel eigen stijl van kleden heeft, maar om te lezen dat de hoofdpersoon zich op een dag kleed als een aardbei (rode jurk en donker groene pruik) vond ik veel te ver gaan. En na 3 hoofdstukken had het me nog steeds niet te pakken.

Misschien had ik met allebei iets langer door moeten zetten, maar aangezien er nog genoeg veel belovende boeken op mij liggen te wachten, ga ik er ook niet teveel moeite meer voor doen. Het pakt je of het pakt je niet. En voor deze 2 gold dus duidelijk NIET. Voor beide dus 1 ster: zonde van mijn tijd.