Serie: Witch 1&2
Genre: Young Adult, Paranormal, Heksen
Gepubliceerd: in 2009 & 2001
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads

Tamsin Greene komt uit een lange lijn van heksen, en ze zou één van de meest getalenteerde onder hen zijn. Maar Tamsin's magie is nooit naar voren gekomen. Nu is ze zeventien en gaat naar een kostschool in Manhattan, ver van haar familie. Maar als een knappe jonge professor haar aanziet voor haar zeer getalenteerde zus, belooft Tamsin hem op zoek te gaan naar zijn verloren familie erfstuk. De zoektocht, en de vreemdeling, zullen meer sinister blijken te zijn dan ze had voorzien. Het zend Tamsin uiteindelijk op een speurtocht door de tijd wat het geheim van haar ware identiteit zal onthullen, de zonden van haar familie zal opgraven, en een macht zo wraakzuchtig ontketent dat het hen allen zou kunnen vernietigen. 

Review:

Mmmmm.....eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet zeggen. Once a Witch leek me een heel leuk boek dat ik al een tijdje in mijn bezit had maar pas na de uitgave van deel 2 besloot ik ze te gaan lezen. Het plot was leuk, de uiteenlopende Talenten die de familie van Tamsin had waren leuk gevonden en toch....nee, het kreeg me niet in vervoering en de reizen in de tijd en de gebeurtenissen die daar plaats vonden brachten me in verwarring en ik kan nog steeds niet helemaal bevatten dat het, ondanks het geknoei met het verleden, goed gekomen is. Wat de romantiek in dit verhaal betreft, dat wat er voor door moest gaan tenminste,vond ik verre van romantisch en het was misschien beter geweest als dat eruit gelaten was.  Witch 1 & 2 waren leuk maar niet meer dan dat.