Serie: Thoughtless #1
Genre: New Adult, Hedendaags, Love Story
Gepubliceerd: Juni 2010
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Al bijna twee jaar is Denny, de vriend van Kiera, alles wat ze ooit wilde: liefdevol, teder en eindeloos toegewijd aan haar. Wanneer ze vertrekken naar een ​​nieuwe stad om samen een nieuw leven te beginnen, Denny aan zijn droombaan en Kiera aan de universiteit, lijkt alles perfect. Maar een onvoorziene verplichting dwingt het gelukkige paar uit elkaar. Eenzaam, verward, en met de behoefte aan comfort wendt Kiera zich tot een onverwachte hoek - de lokale rockster Kellan Kyle. In het begin is hij alleen een vriend waarop ze kan leunen, maar als haar eenzaamheid groeit, groeitt ook hun relatie. En in één nacht verandert alles ... en geen van hen zal ooit meer hetzelfde zijn.

Review:

Met een knoop in mijn maag, nagelbijtend, blozend, kwaad, huilend en lachend heb ik dit boek gelezen. Thoughtless bracht me in een achtbaan van emoties. Ik heb van heel veel boeken die ik tot nu toe gelezen heb genoten, veel boeken vind ik zo goed dat ik ze 5 sterren geef, maar maar weinig boeken hebben zoveel emoties in mij losgemaakt als dit boek.
In het begin moest ik een beetje wennen aan de schrijfstijl maar al snel werd ik de wereld van Kiera, Denny en Kellan ingezogen. Tot diep in de nacht zat ik te lezen omdat ik ze niet los wilde laten. Het is een Love Story zoals ik die nog niet gelezen heb. Het plot is niet ingewikkeld en er wordt over weinig anders geschreven dan de driehoeksverhouding van de hoofdrolspelers, maar de intensiteit ervan is zo enorm, het hield me geboeid van het begin tot het einde. Kiera is onzeker en steunt helemaal op haar vriend Denny, met wie ze van de ene kant van Amerika naar de andere verhuisd. Denny heeft een stage plek weten te bemachtigen bij een groot bedrijf met vooruitzichten op een goede baan. Samen trekken ze in bij Kellan, een vriend van Denny. Ze genieten van hun nieuwe leven samen tot Denny een mooi aanbod krijgt van het bedrijf waardoor ze 2 maanden van elkaar gescheiden worden. Zijn vertrek laat Kiera alleen achter in een vreemde stad en door Kiera’s onzekerheid en verdriet raakt ze steeds meer verstrikt in het leven van Kellan, de Rock-star bad-boy en eeuwige flirt, en dat zet dingen in gang die onomkeerbaar zijn en zet haar relatie met Denny onder druk. De bloeiende romance tussen Kellan en Kiera is lief, romantisch, en sexy elke keer als ze elkaar stiekem aanraken en de intieme scenes zijn zeer heftig. Kellan is zonder twijfel mijn favoriete hoofdpersoon in dit verhaal. Aan de buitenkant lijkt hij een bad-boy die zich nergens druk om maakt, maar van binnen is het een lieve, onzekere, zorgzame jongen die door zijn akelige jeugd niet altijd de beste keuzes heeft gemaakt. Mijn hart ging uit naar hem en hij wist mij tot tranen te brengen.

*Je kunt Thoughtless als een alleen staand boek lezen maar ik raad je zeker aan Effortless ook te lezen!

*Lees het gedeelte hieronder niet als je niet wilt weten hoe het 1e deel afloopt*

***************************************

Serie: Thoughtless #2, Effortless
Genre: New Adult, Hedendaags, Love Story
Gepubliceerd: Juni 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Er kan veel gebeuren in een jaar. Je groeit, je veranderd, je leert van je fouten. En Kiera had veel fouten gemaakt om van te leren. Maar ze had ervan geleerd, en ze was vastbesloten om nooit meer een man pijn te doen, met name de geweldige man die momenteel haar hart bezit. Maar het leven biedt nieuwe uitdagingen voor elke relatie, en als Kiera's liefde weer wordt getest, zal het er aan de andere kant ongedeerd uit komen? Liefde is makkelijk ... vertrouwen is moeilijk.

Review:

Effortless gaat moeiteloos verder waar Thoughtless opgehouden is en brengt je weer in een achtbaan van emoties. De liefde tussen Kiera en Kellan is zo mooi en intens en de lieve dingen die hij doet en zegt laten je hart smelten. Maar doordat hun relatie niet op een normale manier tot stand kwam hebben ze er moeite mee om elkaar te vertrouwen. En wanneer Kellan Kiera voor een nog langere periode alleen moet laten dan Denny destijds, komen alle onzekerheden en problemen weer naar boven. In het begin doen ze hun best om hun gevoelens de baas te blijven en proberen ze elkaar zo goed mogelijk te vertrouwen, maar hoe langer hun scheiding duurt, hoe moeilijker het wordt. Ik kon mij helemaal voorstellen waarom Kiera Kellan niet genoeg vertrouwd. Ook ik had er moeite mee hem te vertrouwen gezien de verleidingen waar hij tegenaan loopt en zijn nogal uitbundige sexuele verleden. En Kellan zijn gevoelens zijn ook terecht; Kiera had hem tijdens de afwezigheid van Denny opgezocht om de eenzaamheid te verdrijven, waarom zou ze dat nu niet met iemand anders doen? Maar ondanks dat ik hem ook niet helemaal vertrouwde groeide mijn gevoel voor Kellan alleen maar meer. De manier waarop hij Kiera elke dag weer weet te verrassen terwijl ze honderden kilometers bij elkaar vandaan zijn is zoooooo lief! Weken na zijn vertrek vind ze nog op de meest onverwachte plekken lieve briefjes. Effortless was zo mogelijk nog romantischer, sexier en heftiger als Thoughtless. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat de boeken ontzettend lang zijn (ca 550 blz per boek) en dat het hier en daar wat ingekort had kunnen worden, dat had ze iets sneller gemaakt, maar dat is voor mij geen reden om minder dan 5 sterren te geven want ik heb werkelijk genoten van deze 2-delige serie. Kiera, Denny en Kellan zal ik niet gauw vergeten, ze hebben me alle drie diep geraakt, en zelfs nu, een paar dagen later, heb ik nog steeds de neiging om Thoughtless en Effortless weer opnieuw te gaan lezen.....