Serie: The Hourglass Door 1 t/m 3
Genre: Young Adult, Paranormal
Gepubliceerd: van 2009 t/m 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Zijn verleden. Haar toekomst. Kan liefde ze samen brengen in de tijd?
Abby’s senior jaar van de middelbare school verloopt volgens plan: goede vrienden, leuk vriendje en de college aanvragen zijn op de post gedaan. Maar wanneer Dante Alexander, uitwisselings student uit Italië, in haar leven stapt, veranderd haar leven plotseling. Hij is mysterieus en interessant en heel anders dan iedereen die ze ooit eerder heeft ontmoet. Abby kan de groeiende aantrekkingskracht die ze voor hem voelt niet ontkennen. Noch kan zij de ongebruikelijke dingen die lijken te gebeuren als Dante in de buurt is ontkennen. Abby vindt zichzelf al snel aangetrokken tot een mysterie waarvan de wortels reiken tot in het zestiende-eeuwse Florence, en ze ontdekt een gevaarlijke waarheid die niet alleen haar toekomst, maar ook het leven van degenen die ze liefheeft bedreigt.

Review:

Wanneer ik de samenvatting van een boek lees heb ik er vaak een bepaalde verwachting van. Soms komt het uit maar het valt ook wel eens tegen. Van deze serie verwachtte ik dat hij leuk of misschien zelfs wel erg leuk zou zijn en dat kwam zeker uit. Ik dacht een serie over vampiers te gaan lezen . . . . . niet dus.
Ik was op het verkeerde been gezet door deze quote. . . .  hahahaha
Move over Edward, Dante is bound to eclipse you!
Dat krijg je als er verschillende samenvattingen van één en hetzelfde boek rond gaan en ik had natuurlijk de beknopte versie (degene die je hierboven kan lezen) gelezen. Had ik de langere versie gelezen dan had ik geweten dat het over reizen in de tijd gaat (alhoewel ik het, nu ik het weer lees, wel zie). Het heeft me dus meer dan de helft van het 1e deel gekost voor ik erachter was wat Dante nou precies was. Maar dat was niet erg. Was het eerste deel nog redelijk goed te volgen, in het 2e deel wordt het verhaal steeds ingewikkelder. Het was en fascinerend en frustrerend want ik moest af en toe erg veel moeite doen om bepaalde delen te begrijpen. Heb ik er meestal geen moeite mee om me een beeld van iets te schetsen, de metaforen in deze serie waren soms een beetje te bloemrijk beschreven waardoor ik teveel moeite moest doen om me er een voorstelling van te kunnen maken. Maar ik heb erg veel respect voor de manier waarop Lisa Mangum dit verhaal in elkaar heeft gezet en verleden, heden en toekomst in elkaar heeft weten te weven. Abby is in deze serie absoluut de krachtigste persoon. Dante heeft ook zeker zijn momenten en hij probeert Abby altijd te beschermen, maar Abby is degene die meestal de problemen weer in goede banen weet te leiden en ondanks alle problemen en het verdriet dat ze heeft blijft ze sterk. Mooi is de liefde tussen de twee en het vertrouwen dat ze inelkaar hebben. Het is een wervelwind van gebeurtenissen en emoties en ik vond The Hourglass Door trilogie erg leuk maar geen ontspannen leesvoer; ik was hierna echt toe aan wat luchtigers!