Serie: Demon Trappers #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Demonen
Gepubliceerd: Februari 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
Het is het jaar 2018, en terwijl de samenleving door de economische recessie van het vorige decennium ernstig verstoord is, heeft Lucifer het aantal demonen in alle grote steden verhoogt. Atlanta is daarop geen uitzondering. Gelukkig worden de mensen beschermd door Demon Trappers, die zorgen dat de huizen en straten veilig zijn voor de dingen die de nacht onveilig maken. Zeventien jarige Riley, enige dochter van de legendarische Demon Trapper Paul Blackthorne, heeft er altijd van gedroomd om in de voetsporen van haar vader te treden. Wanneer ze niet aan haar huiswerk werkt of probeert haar groeiende aantrekkingskracht voor haar collega Simon te beheersen, is Riley’s bezig de burgers te beschermen tegen rang één demonen. Dagelijkse kost voor de demon-trapping tiener. Wanneer ze in botsing komt met een rang vijf Geo-Fiend tijdens een routine opdracht in een bibliotheek, beseft ze dat ze midden in een strijd zit tussen Hemel en Hel.

Review:

Het is een tijd geleden dat ik The Demon Trappers Daughter gelezen heb en ik realiseerde me dat ik er niet eens een beoordeling over geschreven heb. Nu ik het 2e deel gelezen heb kan ik gelijk van allebei een beoordeling geven.
Jana Oliver heeft met The Demon Trappers Daughter een hele bijzondere wereld geschetst; een zeer sombere nabije toekomst vol met demonen. Deze demonen komen voor in verschillende rangordes; van 1 (minst gevaarlijk) tot 5 (dodelijk). Als het even kan worden ze niet gedood maar gevangen en verkocht door de Demon Trappers, waarna ze terug gestuurd worden naar de Hel. Een vrouwelijke Demon Trapper wordt niet door alle leden van het Trappers Gilde geaccepteerd en wanneer Riley’s 1e opdracht buiten haar schuld om finaal fout gaat wordt het er niet beter op. Riley wordt leerling van Meester Harper, één van de leden die tegen haar komst in het Gilde is en een bruut voor zijn leerlingen. Het enige pluspunt is haar collega leerling Simon, een knappe rustige jongen waar Riley gevoelens voor ontwikkelt. The Demon Trappers Daughter heeft een origineel plot en vooral de demonen en hoe ze gevangen worden, en waarin, vond ik erg leuk. Voor de karakters kon ik helaas wat minder gevoel opbrengen, ze raakten me niet echt, maar al met al was het een leuk boek.
--------------------- 


Serie: Demon Trappers #2
Genre: Young Adult, Paranormal, Demonen
Gepubliceerd: Augustus 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Riley begin te denken dat de baan van Demon Trapper ook niet alles is. Haar vader is gestolen door een Necromancer, haar vriendje doet raar en wil niks meer van haar weten en ze krijgt steeds warme, tintelende gevoelens voor iemand die misschien slecht is. Het is verleidelijk om alles op te geven en weer een normaal leven te gaan lijden, maar dat is geen optie. Want de demonen hebben plannen voor Riley. En ze zijn niet de enigen

Review:

Jana Oliver gaf informatie over de gebeurtenissen die plaats vonden in het vorige deel op een leuke, goed verwerkte manier, waardoor het niet moeilijk was om weer in het verhaal te komen. En langzaam aan begon ik warm te lopen voor de karakters, ze kregen meer diepte: Riley, pittig en vol lef, laat zich niet uit het veld slaan door de vrouwen hatende trappers en onder de duim houden door Beck. Ik verbaasde me er over hoe vol haar dagen waren. Ze was bijna nooit thuis, had altijd wel iets te doen waarvoor ze van de ene kant van de stad naar de andere moest. De enige momenten dat ze vrije tijd voor zichzelf nam waren tijdens haar romantische ontmoetingen met Ori. En voor het feit dat ze, ondanks alle gevaren die haar omringden, bij haar besluit bleef om alleen te blijven wonen had ik enorm veel respect. Ori, mooie, mysterieuze, donkerharige Ori……. hij heeft niet alleen mijn hart gebroken. Ik ben er nog steeds niet zeker van in welk hokje ik hem moet plaatsen: goed of slecht. Er is iets aan hem dat me doet geloven dat hij bij de 1e hoort maar…..
Simon, hij heeft me teleurgesteld. Ik was in het vorige deel al niet zo’n fan van hem, maar nu al helemaal niet meer. En dan hebben we nog Beck, tja wat moet ik zeggen van Beck, hij is knap, stoer maar heeft ook een onzekere kant. Hij heeft gevoelens voor Riley waar hij niet aan toe wil geven waardoor hij in mijn ogen hele verkeerde beslissingen heeft genomen. The Soul Thief was mysterieuzer, spannender en romantischer dan deel 1 en ik kijk uit naar de laatste, Forgiven, die helaas pas in de winter van 2012 gaat uitkomen.