Genre: Young Adult, Distopian
Gepubliceerd: juni 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
Epidemieën, overstromingen, droogte; voor de zestien-jarige Lucy kwam en ging het einde van de wereld en nam 99% van de bevolking mee. Als het weer onvoorspelbaar blijft  en de Sweepers de straten vrij blijven maken van de slachtoffers van de pest, overleeft Lucy alleen in de wildernis van Central Park. Maar als ze wordt gered van een roedel jacht honden door de mysterieuze jongen Aidan, realiseert ze zich met tegenzin dat ze niet altijd alleen kan blijven. Ze sluit zich aan bij zijn groep van overlevenden, maar een nieuw gevaar wacht daar op haar: de Sweepers zijn op zoek naar haar. Lucy heeft iets speciaals en ze zullen niet stoppen voor ze haar hebben.

Review:

Ashes, Ashes is een boek waar ik naar uit gekeken heb sinds ik het distopische genre heb ontdekt,  maar hij valt niet in dezelfde categorie als Enclave of Divergent, die van mij ieder 5 sterren kregen; dat kan ik Ashes, Ashes niet geven. Ik had weinig tot geen gevoel voor de hoofdpersoon Lucy. Ik vond haar een beetje oppervlakkig en dat geld eigenlijk voor alle karakters, er is niet één die er voor mij uit sprong. Maar samen maakten ze een boeiend verhaal met een bijzonder plot in een verwoest Manhattan.