Serie: Books of Faerie #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Fearies
Gepubliceerd: oktober 2008
Taal: Engels. Ook verkrijgbaar in het Nederlands
Waardering: ★★★★☆
 Add to Goodreads
De zestienjarige Deirdre Monaghan is een muzikaal wonderkind. Toch is ze tergend onzeker: vlak voor een optreden moet ze altijd overgeven. Het muziekconcours nadert en Deirdre heeft een moeilijk stuk ingestudeerd. Ze is bloednerveus.
Op de dag van het concert ontmoet zij Luke, een mysterieuze en zeer aantrekkelijke jongen, die haar uitdaagt een duet te spelen. Tot haar eigen verbazing stemt Deirdre in, want Luke maakt iets in haar los. Het voelt alsof Deirdre nog nooit zo vrij heeft gespeeld. Na een staande ovatie wint het duo de hoofdprijs. Al snel wordt Deirdre smoorverliefd op Luke. Telkens als zij bij hem is, vindt Deirdre klavertjes vier: een teken van liefde en geluk. Maar er zweeft een mysterie rond Luke. Hij blijft kil en afstandelijk, niemand kent hem en niemand weet waar hij vandaan komt. Over zijn verleden blijft hij duister. Deirdre is vastbesloten Luke's mysterie te ontrafelen. Maar er liggen gevaren op de loer! Het zal haar gevaarlijkste plan ooit worden…

Review:

Nadat ik Huiver van Maggie Stiefvater had gelezen wilde ik meer van haar lezen want dat boek vond ik geweldig, mede door haar bijzondere schrijfstijl. Dit was mijn eerste kennismaking met Faeries. Ik vond het een zeer facinerende kennismaking en Maggie stelde mij niet teleur. Het einde vond ik minder leuk, maar aangezien dit het eerste deel was dacht ik dat het in het 2e deel wel goed zou komen..............

-------------------------------


Serie: Books of Faerie #2
Genre: Young Adult, Paranormal, Faeries
Gepubliceerd: oktober 2009
Taal: Engels. Ook verkrijgbaar in het Nederlands
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
In dit betoverende vervolg op Lament: The Faerie Queen's Deception, gaan muziekaal wonderkind James Morgan en zijn beste vriendin, Deirdre, naar een prive-school voor muzikanten. Muzikaal talent James trekt de aandacht van Nuala, een faerie die zielen steelt en zich voedt zich met de creatieve energie van uitzonderlijke mensen tot ze sterven. Het samen componeren van mooie muziek leidt onverwacht tot wederzijdse bewondering en liefde. Achtervolgd door visioenen van een vurige dood beseft James dat Deirdre en Nuala worden opgejaagd door de Fey en duikt in een ziel-verschroeiende strijd met de Koningin van de  Fey om hun leven te redden.

Review:

Nou, ik was een beetje teleurgesteld door dit boek. Dat lag niet zozeer aan het boek als wel aan mijzelf want ik had een vervolg verwacht van deel 1 maar dat bleek niet het geval te zijn. Dit deel gaat over James, de beste vriend van Deirdre, die al heel lang verliefd is op haar, maar door de liefde van Deirdre voor Luke zijn ze een beetje uitelkaar gegroeid. Het verhaal gaat dus heel anders dan ik verwacht had en loopt ook niet af zoals ik het graag had willen zien. Ik vond hem leuk maar minder leuk dan Lament dus hij krijgt een ster minder.