Serie: Evernight 1 t/m 4
Genre: Young Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd van 2008 t/m 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Bianca wil ontsnappen.
Ze is ontworteld uit haar kleine geboortestad en ingeschreven bij Evernight Academy, een Ghotic en griezelig internaat waar de leerlingen op de een of andere manier allemaal perfect zijn : slim, slank en een tikje roofzuchtig. Bianca weet dat ze er niet past.
Dan ontmoet ze Lucas. Hij is niet het "Evernight type" en dat wil hij zo houden. Lucas negeert de regels, zet zich af tegen de snobs, en waarschuwt Bianca voorzichtig te zijn, zelfs als het gaat om hem.
"Ik kan het niet verdragen als ze het op jou afreageren" vertelt hij Bianca, "en uiteindelijk zullen ze dat doen."
Maar de band tussen Bianca en Lucas kan niet worden ontkend. Bianca wil alles riskeren om bij Lucas te kunnen zijn, maar duistere geheimen dreigen hen uitelkaar te scheuren. . . en Bianca zet vraagtekens bij alles waarin ze geloofde. 

Review:

Vampiers. Ik wist dat dit verhaal over vampiers ging, maar ik was in totale schok toen ik erachter kwam dat Bianca de vampier was en niet Lucas. In de verhalen die ik tot nu toe gelezen heb over vampiers was altijd de jongen/man de vampier en het was me in de reviews die ik gelezen had totaal ontgaan dat het om Bianca ging. Mijn eerste kennismaking met Bianca als vampier bracht me dus echt in een totale schok (Bianca zelf ook trouwens) door de manier waarop het naar buiten kwam. Ik zat het met open mond te lezen en was bijna in staat met het boek te stoppen want ik vond het helemaaaaaal niet leuk. Maar gelukkig heb ik doorgezet want het verhaal werd steeds beter en beter en ik was nieuwsgierig naar wat Lucas was want hij was dus duidelijk niet de vampier maar ook geen gewone jongen. Nadat Bianca ontdekt heeft dat ze geen gewoon meisje is komt het verhaal in een achtbaan van gebeurtenissen terecht. De relatie tussen Bianca en Lucas is intens maar lijkt te zijn gedoemd door zijn lidmaatschap van de Black Cross. Alhoewel ik mij de gevoelens van Bianca voor Lucas kon voorstellen deed Balthazar mijn hart ook sneller kloppen en hoopte ik stiekem op meer tussen hem en Bianca. Het zou haar leven in ieder geval een stuk makkelijker gemaakt hebben. In het 3e deel nam het boek een wending die ik niet echt leuk vond maar het verhaal bleef me wel boeien tot het einde van het laatste deel. Helaas was de Happy Ending niet zo happy als ik graag had willen zien maar over het geheel genomen vond ik deze serie erg leuk.