Serie: Perfect Chemistry #3
Genre: Young Adult, Hedendaags
Gepubliceerd: augustus 2011
Taal: Engels, nog niet vertaald maar hou het in de gaten want de 1e 2 delen zijn wel al vertaald
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Luis Fuentes is altijd beschermd tegen het geweld van de straatbende die de levens van zijn broers bijna vernietigde. Maar dat heeft hem er niet van weerhouden risico's te nemen, of hij nou een berg in de Rocky Mountains beklimt of droomt van een toekomst als astronaut, Luis is altijd op zoek naar de volgende kick.
Nikki Cruz leeft haar leven met drie regels: jongens liegen om hun zin te krijgen, vertrouwt geen jongen die zegt 'ik hou van je', en ga nooit uit met een jongen uit het zuiden van Fairfield. Haar ouders kunnen dan afkomstig zijn uit Mexico, maar als dochter van een arts heeft ze meer gemeen met de mensen uit het noorden van Fairfield dan de Latino's op haar school. Dan ontmoet ze Luis op de bruiloft van Alex, en plotseling komt ze in de verleiding om al haar regels te overtreden.
Nikki ervan overtuigen om een jongen van de zuid kant een kans te geven is Luis's grootste uitdaging, totdat hij het doelwit wordt van Chuy Soto, het nieuwe hoofd van de Latino Blood. Wanneer Chuy een verontrustend geheim over de familie van Luis onthult zet Luis vraagtekens bij alles wat hij ooit geloofde. Zullen zijn gevoelens voor Nikki genoeg zijn om Luis ervan te weerhouden om in een duistere en gewelddadige wereld te stappen en altijd op het randje te leven?

Review:

Chain Reaction was alles wat ik ervan verwachtte en ik baal dat ik hem uit heb want dit was de laatste in de serie van de Fuentes broers *zucht*. Deze was net zo tenenkrullend romantisch als zijn voorgangers Perfect Chemistry en Rules of Attraction en humoristisch want naast hun overweldigende charme hebben de Fuentes broers een enorm gevoel voor humor. Het was leuk dat ook in dit deel de andere broers weer aanwezig waren met hun partners, je volgt zo op de achtergrond ook nog een beetje hun leven maar Nikki en Luis waren de hoofdpersonen en vertelden om en om hun verhaal. Van deze serie blijft Perfect Chemistry mijn favoriet gevolgd door Chain Reaction. Ik had net even meer gevoel voor Alex en Luis dan voor Carlos. Maar van alle 3 de broers blijft Alex mijn favoriet. Helaas was dit dus de laatste Perfect Chemistry, maar ik hoop dat Simone Elkeles nog niet uitgeschreven is over deze familie. In dit laatste deel liet ze ons een glimp zien van 1 van de zoons van Luis en dat zag er veelbelovend uit!