Serie: The Immortals 1 t/m 6
Genre: Young Adult, Paranormal
Gepubliceerd: van 2007 t/m 2011
Taal: Engels. Alle 6 verkrijgbaar in het Nederlands
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Sinds haar ouders en zusje bij een auto-ongeluk zijn omgekomen, kan Ever auras zien en andermans gedachten horen. Wanneer ze mensen aanraakt, ziet ze hun hele verleden. Haar pogingen om zichzelf daartegen te beschermen heeft haar op haar school gebrandmerkt als een Freak, maar dat verandert wanneer ze Damen Auguste ontmoet ..... Ever ziet Damen en voelt onmiddellijk een connectie. Hij is prachtig, exotisch en rijk en hij heeft veel geheimen. Damen is in staat om dingen te laten verschijnen en verdwijnen, lijkt altijd te weten wat ze denkt en hij is de enige die het lawaai en de willekeurige energie in haar hoofd tot stilte kan brengen. Ze weet niet wie of wat hij werkelijk is. Damen is licht en duisternis, en hij behoort tot een betoverende nieuwe wereld, waar niemand ooit sterft.

Review:

Ever heeft het niet makkelijk. Haar ouders en zusje verloren tijdens een auto-ongeluk en door haar bijna dood ervaring zit ze nu opgescheept met paranormale gaven. Het lijkt misschien leuk om andermans gedachten te kunnen horen, hun verleden te kunnen bekijken en hun gekleurde aura's te kunnen zien, maar als die informatie de hele dag door je hoofd binnendringt wordt je daar niet vrolijk van. Ze beschermt zichzelf ertegen door sweaters met een capuchon te dragen waarin ze een speciaal zakje genaaid heeft voor haar ipod. Om alle ongewenste informatie buiten te sluiten luistert ze de hele dag naar muziek. Iedereen behandeld haar daarom als een freak en de enige vrienden die ze heeft zijn Miles en Haven. Op een dag ontmoet ze Damen en tot haar verbazing is er in zijn nabijheid alleen maar stilte en hij heeft geen aura. Geleidelijk wordt ze ingewijd in het leven van Damen, een leven dat al 600 jaar duurt en ze leert dat zij en Damen altijd met elkaar verbonden zijn geweest; ze hebben vele levens samen gedeeld maar al die levens eindigden in de vroegtijdige dood van Ever en ze proberen die cirkel in dit leven te doorbreken. Ondertussen ontmoet ze Jude met wie ze tot haar verbazing ook een connectie voelt. Hij is mooi, heeft blonde dreadlocks en lijkt met zijn prachtige, intens blauw-groene ogen in haar ziel te kunnen kijken. Ook Jude blijkt alle voorgaande levens met hun verbonden te zijn geweest.
Vanaf het moment dat Jude in beeld kwam schoof Damen voor mij naar de achtergrond. Ik vond hem nog steeds leuk en bij Ever passen maar ik had veel meer gevoel voor Jude en enorm te doen met zijn liefde voor Ever die nooit beantwoord werd in alle voorbije levens en ik hoopte dat het tij voor hem in dit leven eens een keer zou keren. The Immortals was een uniek verhaal met leuke details zoals het manifesteren van voorwerpen, Summerland, Shadowland en het onsterfelijk worden door een elixr. En toch had het me niet helemaal te pakken. Begrijp me niet verkeerd, het was een erg leuke verhaal maar het gaf me niet het wauw gevoel waar ik bij elk boek en elke serie weer op hoop. Volgens mij had alles ook wel in 5 delen  ipv 6 verteld kunnen worden, dat had het hele verhaal wat sneller gemaakt. Het laatste deel vond ik hier en daar zelfs wat langdradig maar over het einde en de keuze die gemaakt werd was ik tevreden.