Genre: Young Adult, Paranormal
Gepubliceerd: oktober 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★☆☆ 
Add to Goodreads
Drie helderzienden in twee landen met dezelfde boodschap kunnen het niet verkeerd hebben toch? Sophie Lancaster gaat er achter komen.
Naar de universiteit gaan is stressvol genoeg zonder de openbaring dat er iemand je hele leven bij je is geweest. Dat is Sophie's werkelijkheid wanneer ze wordt geïnformeerd dat haar zielsverwant uit een vorig leven aan haar zijde is. Een scepticus als het om liefde gaat weigert Sophie te geloven dat dit waar zou kunnen zijn. Echter, zoals de stukjes van de puzzel op hun plaats vallen, vind ze het onmogelijk om te ontkennen. Het is niet eerder dan Sophie haar zielsverwant ontmoet in een droom, en hem meteen herkent, dat ze zich overtgeeft aan de waarheid. Hij is de jongen die ze haar hele leven heeft geschetst en ze Charming noemt. Plotseling  bevind Sophie zich in het midden van haar eigen sprookje en komt al snel terecht in een onmogelijke liefde, waaraan ze alles wil doen om die te houden. Maar zijn de zielsverwanten voorbestemd om hun leven samen te leven of alleen in dromen?

Review:

Dit boek was leuk genoeg om helemaal uit te lezen maar toch heb ik me een beetje zitten ergeren. Wanneer 2 helderzienden de geest van een prachtig jongen naast Sophie zien is ze bang en weet niet hoe ze hem kwijt moet raken maar na 1 droom waarin ze met elkaar kunnen praten en elkaar aan kunnen raken is het ineens omgeslagen in 'ik hou van jou en ik blijf je trouw'. Naar mijn smaak ging dat allemaal een beetje te makkelijk en te snel. Wat ik ook ergelijk vond was dat ze hem Charming bleef noemen terwijl ze na haar droom wist dat hij Charlie heet. Ook de openbaringen van de helderziende Kara vond ik ondoordacht. Sommige dingen hadden niet gezegd moeten worden. Halverwege het boek wist ik al zo ongeveer hoe het af zou gaan lopen, dat is op zich niet zo erg maar de manier waarop het eindigde was weer te snel en te makkelijk. Het verhaal was leuk, maar niet meer dan dat.