Serie: The Vampire Diaries 1 tm 5
Genre: Young Adult, Vampiers
Gepubliceerd: de 1e 4 delen in 1991, deel 5 in 2009
Taal: Engels, zijn alle 5 vertaald naar nederlands
Waardering: ★★★☆☆, deel 5 ★☆☆☆☆
Add to Goodreads
The Vampire Diaries is het verhaal van Stefan en Damon Salvatore, twee broers die ten tijde van de Italiaanse renaissance verliefd waren op hetzelfde meisje. Ze vonden de dood in een zwaardduel, maar ontwaakten daarna als vampiers. Eeuwenlang bestreden ze elkaar. Nu zijn ze opnieuw verliefd op hetzelfde meisje, deze keer op de aantrekkelijke Elena, van Robert E. Lee High School. Is Elena sterk genoeg om zich staande te houden in hun allesvernietigende vete?

Review:

Ik ben een enorme fan van de TV-serie The Vampire Diaries. Helaas heeft hij hier maar 1 seizoen gedraaid maar gelukkig gaan ze in Amerika stug door en heb ik het verder kunnen volgen. Door de TV-serie ben ik de boeken gaan lezen. Natuurlijk zijn de boeken heel anders. Het begin leek er nog een beetje op maar dat veranderd al snel. Dat hoeft geen nadeel te zijn, de boeken kunnen zelfs veel leuker zijn, maar helaas was dat niet zo.  De 1e 4 delen waren leuk maar niet meer dan dat. Wat Lisa Jane Smith dacht toen ze deel 5 schreef weet ik niet maar ik vond het in 1 woord afschuwelijk. Zo ver gezocht, dat was gewoon niet leuk meer. Na een paar hoofdstukken heb ik er de brui aan gegeven. Naar mijn idee had ze het bij de 1e 4 moeten laten. Na deel 5 zijn er nog meer boeken in deze reeks verschenen maar ik begin er niet meer aan. Laat mij maar genieten van de TV serie..........en Damon ;-)


Niet alleen omdat hij knap is ..... ook omdat hij zijn rol zo goed neerzet. Hij kan mij verdrietig maken, enorm laten lachen en me soms een schok bezorgen van afschuw. Hij is de bad-boy maar heeft ook een gevoelige kant en doet er alles aan om Elena te beschermen ondanks dat ze keer op keer aangeeft dat ze verliefd is op Stefan. Van mij mag deze TV-serie nog heel lang doorgaan!