Serie: Nightshade #1
Genre: Young Adult, Paranormal, Weerwolven
Gepubliceerd: 19 oktober 2010
Taal: Engels. Ook verkrijgbaar in het Nederlands
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Calla Tor heeft altijd geweten hoe haar toekomst eruit zou zien. Na het behalen van haar diploma zal ze de vrouw worden van sexy alpha wolf Ren Laroch; samen met hem vechten, de Pack leiden en de heilige gebieden beschermen.
Maar wanneer ze de wetten van de Pack overtreedt door een mooie, menselijke jongen te redden, begint Calla vraagtekens te zetten bij haar toekomst, haar bestaan en de essentie van de wereld die ze kent. Ze kan alles verliezen door haar hart te volgen. Is een verboden liefde dat offer waard?

Review:

Romantisch, meeslepend, spannend. En weerwolven! Ik ben weg van weerwolven. Als ik moet kiezen tussen vampier en weerwolf dan wint de laatste. Alhoewel ik dol ben op verhalen met vampiers, weerwolven vind ik leuker. Ze zijn warmbloedig, sterk en meestal erg sexy en knap. Ren is zo'n sexy weerwolf en ik snap Calla daarom totaal niet. Ze kan trouwen met zo'n geweldige jongen maar zij wordt verliefd op Shay, de mens. Aahhhh, vreselijk. Ok, hij is knap, lief en heel anders dan de jongens uit haar Pack. Doordat ze  hem gered heeft heeft ze een aantal gebeurtenissen in gang gezet die tot grote gevolgen leiden. Zo komen ze er samen achter dat de leiders van de Pack dingen verzwijgen en de leden om de tuin leiden en haar vertrouwen in de hen brokkelt helemaal af. Maar ze heeft niemand, behalve Shay, die ze in vertrouwen kan nemen zonder hen of zichzelf in gevaar te brengen. Aan het einde van dit deel neemt het verhaal een onverwachte wending en moet Calla kiezen tussen Ren en Shay, want dat ze ook gevoelens heeft voor Ren is wel duidelijk. In juli komt het 2e deel Wolfsbane uit en ik ben zeer benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Ik vond het een geweldig boek en de cover is gewoon prachtig!