Schrijfster: J.K. Rowling
Serie: Harry Potter 1 t/m 7
Genre: Young Adult, Magie
Gepubliceerd: van 1998 t/m 2007
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Harry Potter is een doodgewone, maar ongelukkige jongen die sinds de dood van zijn ouders bij zijn saaie en hardvochtige oom en tante woont, in de bezemkast onder de trap. Op een dag arriveert er een geheimzinnige brief voor hem. En daarna nog een, en nog een. De brieven veranderen Harry's hele leven: hij wordt gered door een woeste figuur op een vliegende motorfiets en hij komt erachter wie zijn verongelukte ouders waren. Met een speciale trein die vertrekt van Perron 9 3/4 belandt hij op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, waar hij alles leert over bezemstelen, toverdranken en monsters. En uiteindelijk moet Harry het opnemen tegen zijn aartsvijand Voldemort, een levensgevaarlijke tovenaar.

Review:

Vanaf dat ik kon lezen verslond ik boeken.
Een aantal titels die ik mij nog kan heugen zijn 'Pam en het Paard', 'De Olijke Tweeling' en wat later de boeken van Sanne van Havelte en nog veel meer waarvan de namen en auteurs mij ontschoten zijn.
En toen kwam er een hele lange periode waarin ik nog maar zeer weinig las en wat ik las waren alleen maar flut romannetjes.
Totdat mijn schoonzus terug kwam van vakantie en voor 1 van de kinderen een T-shirt met daarop een afbeelding van Harry Potter had gekocht. Ik had nog nooit van Harry Potter gehoord en toen ze erover vertelde werd ik nieuwsgierig en heb het 1e deel van haar geleend. Tja en toen was ik verkocht en nu staat de hele serie hier in de kast.
Harry Potter was de aanzet en na Twilight is het hek van de dam: ik ben helemaal weer verslaafd geraakt aan lezen en door die 2 serie's heb ik een voorliefde gekregen voor fantasie, bovennatuurlijke en Young Adult boeken. Elk jaar in de winterperiode las ik alle 7 delen weer van voor af aan en elke keer weer verbaasde ik mij over de genialiteit van J.K.Rowling. En elke keer ontdekte ik weer wat nieuws in de boeken. De karakters van Harry, Ron, Hermelien en iedereen eromheen zijn zo goed uitgediept en de humor..........ooo ik heb zo vaak dubbel gelegen van het lachen, vooral om Ron en om zijn tweelingbroers.
Natuurlijk zijn er ook verdrietige momenten en is het heel erg spannend.
Afgelopen winter heb ik Harry Potter in de kast laten liggen, ik heb zoveel andere leuke boeken ontdekt die ik graag wil lezen, maar dit zal altijd mijn favoriete serie blijven en ik ga ze zeker weer een keer lezen!