Genre: Young Adult, Dystopian
Gepuliceerd: 2009
Taal: Engels
Waardering: ★★☆☆☆
Add to Goodreads
Lyn is door en door een neo-Gladiator's dochter. Haar moeder heeft er een carrière van gemaakt te trouwen in wereld van de televisie bloed sport, en de regels van de Gladiator Sports Association zijn  een tweede natuur van hun familie. Altijd je onuitsprekelijke vertrouwen geven aan de gladiator. Herinner hem voortdurend aan zijn overwinningen. En het allerbelangrijkste: verlaat het stadion nooit als je vader stervende is. De regels helpen het gezin overleven, maar de regels en de GSA kunnen zich ook tegen je keren. Wanneer een begaafde jonge vechter de zevende vader Lyn doodt, pakt hij de bruidsschat van Lyn, haar armband, dat betekent dat ze met hem moet trouwen ... 

Review:

Dit boek was voor mij een misser. Lang heb ik gedacht dat ik te makkelijk was in mijn oordeel en alles maar leuk vond maar dat is 'gelukkig' toch niet zo. Het had een goed boek kunnen zijn. Het verhaal is uniek; over een nabije toekomst waarin er een sport bestaat waarin mannen elkaar bevechten in een Arena tot de dood er op volgt. De gevechten worden over de hele wereld uitgezonden en iedereen kan zien hoe een Gladiator zijn leven verliest. Zo heeft Lyn al 6 vaders verloren aan de sport en de tegenstander van haar 7e vader komt in het bezit van haar armband, een bruidsschat van haar 1e vader. Ze had deze armband aan haar 7e vader gegeven voor geluk, maar haar vader laat het leven in de ring en zijn tegenstander neemt haar armband mee en volgens de regels moet ze nu met hem trouwen. Het hele verhaal bouwt daar een beetje omheen maar het  is warrig geschreven, gaat te vaak terug in de tijd en gaat teveel over de dingen die Lyn denkt. Daardoor zijn er maar weinig dialogen en die er zijn zijn vaak vreemd. Het was absoluut geen leuk boek voor mij, met veel pijn en moeite heb ik hem uitgelezen en hij krijgt alleen maar 2 sterren omdat het een uniek concept was.