Serie: The Dark Ink Chronicles #2
Genre: Adult, Paranormal, Vampiers
Gepubliceerd: Juni 2011
Taal: Engels
Waardering:  GOUDEN STER, EEN TOPPER!
Add to Goodreads
Toen Savannah's tattoo artieste Riley Poe in een hinderlaag werd gelokt door een paar vijandelijke vampiers, erfde ze een aantal van de kenmerken van haar aanvallers en een telepathische band met een razende vampier. Nu ervaart ze moord na moord door de ogen van de moordenaar. En haar nieuwe krachten zullen niet voldoende zijn om de horror of de eindeloze slachting te stoppen...

Review:

Mijn dag kon niet meer stuk toen ik ineens zag dat hij al uitgekomen was, een maand eerder dan ik verwacht had! Helaas was ik net met een andere serie begonnen dus hij moest even wachten maar veel te snel had ik hem alweer uit. Hij had van mij wel het 3 dubbele aantal pagina's mogen hebben van wat hij nu heeft en dan zou ik er nog geen genoeg van kunnen krijgen.
Doordat Riley is gebeten door een paar vijandelijke vampiers heeft ze een aantal bovennatuurlijke krachten geërft: veel beter zien en horen, een groter uithoudingsvermogen en een super snelheid. Nadeel is dat ze nu verbonden is met deze vampiers en ze op elk moment kan worden overvallen door visioenen waarin de één haar probeert te verleiden en de ander haar zijn moorden laat meebeleven, iets waar ze weinig tot niets aan kan doen maar wat haar mateloos irriteert en verafschuwt. Maar Riley is een kick-ass heldin die zich niet klein laat krijgen en zich niet in een hoekje laat drukken. Ook niet door haar partner Eli die haar uit de gevarenzone wil houden en haar tegen alles en iedereen wil beschermen. Ze wil vechten voor haar familie en degenen waar ze van houd en wil dat niet alleen aan anderen over laten. Hierin is ze koppig, eigenwijs en vasthoudend, iets wat ik enorm in haar waardeer. Ze haalt zich hiermee vaak de woede van Eli op de hals. De passie tussen Riley en Eli is voelbaar en heftig en hij laat geen kans voorbij gaan om haar te overtuigen van zijn liefde voor haar. De Gullah cultuur is ook weer volop aanwezig en het taaltje dat daarbij hoort is geweldig om te lezen. Everdark was spannend, humoristisch, romantisch, sexy en, net als Afterlight, 'one hell of a ride', en ik kijk met smart uit naar het volgende deel Eventide.



Mijn beoordeling van het 1e deel Afterlight kun je hier vinden