Serie: Revenants #1
Genre: Young Adult, Paranormal
Gepubliceerd: 10 mei 2011
Taal: Engels
Waardering: ★★★★☆
Add to Goodreads
Wanneer Kate Mercier's ouders omkomen in een tragisch auto-ongeluk, laat ze haar vertrouwde leven - en herinneringen - achter om samen met haar zus bij haar grootouders in Parijs te gaan wonen. De enige manier voor Kate om  haar pijn te vergeten is ontsnappen in de wereld van boeken en Parijse kunst. Totdat ze Vincent ontmoet. Mysterieus, charmant en ongelofelijk mooi, dreigt Vincent het ijs rond Kate's bewaakte hart te smelten met alleen zijn glimlach. Als ze begint te vallen voor Vincent, ontdekt Kate dat hij een Revenant is, een ondode wiens lot hem dwingt zich op te offeren, keer op keer, om de levens van anderen te redden. Vincent en de mensen zoals hem bevinden zich in een eeuwenoude strijd met een groep kwade Revenants die alleen bestaan om te verraden en moorden. Kate beseft al snel dat, als ze haar hart volgt, ze nooit meer veilig zal zijn.

Review:

Allereerst moet ik even kwijt dat ik helemaal weg ben van de cover. De kleuren, de swirls die over haar armen doorlopen in haar jurk en de achtergrond met de eiffeltoren, helemaal geweldig! De samenvatting sprak mij ook gelijk aan, leuk dat de setting nu eens een keer plaats vind in Parijs. Heel lang geleden ben ik eens in Parijs geweest maar ik kan me het sfeertje nog goed voor de geest halen en dat gevoel kwam al gauw weer boven toen ik aan het boek begon. Diverse bekende Parijse bezienswaardigheden en touristische trekpleisters zijn in het verhaal verwerkt net als enkele historische gebeurtenissen. Kate haar ouders kwamen allebei uit Parijs en doordat ze door de jaren heen vaak vakanties bij haar grootouders in Parijs heeft doorgebracht spreekt ze vloeiend frans en kent ze haar weg goed in Parijs. Maar dit keer is de reden dat ze in Parijs is een hele pijnlijke en Kate verstopt zich in haar boeken en in de vele musea die er in Parijs te vinden zijn. Haar zus Georgia stort zich daarintegen in het feestgedruis van Parijs. Ze probeert Kate over te halen met haar mee te gaan maar die weigert steevast. Op aandringen van haar zus om toch in ieder geval wat buitenlucht op te snuiven gaat ze op een terrasje van één van de vele café's zitten lezen. En dat is waar ze Vincent voor het eerst ontmoet. Hij is ongelofelijk knap en nadat ze een paar keer wat tijd samen hebben doorgebracht en er een aantal vreemde gebeurtenissen hebben plaats gevonden komt ze er achter dat hij een Revenant is; een ondode die zich telkens opnieuw opoffert om levens van anderen te redden. En na alles wat ze nog niet zo lang geleden heeft meegemaakt wordt Kate verscheurt; ze kan het niet aan om een relatie aan te gaan met iemand die telkens weer opnieuw dood gaat en verbreekt het contact, tot verdriet van Vincent.
Dit was weer eens een boek waar ik met smart naar uitkeek maar die toch niet de 'wauw' factor had die ik een beetje verwachtte. Hij was goed geschreven, het was een goed en uniek verhaal, de karakters waren leuk, er zat humor in en het had een goede dosis spanning en romantiek maar toch miste het iets waardoor ik niet kan zeggen dat hij geweldig was. Ik kijk uit naar het 2e deel en hoop dan het 'wauw' gevoel te krijgen want het verhaal heeft het zeker in zich. Nu houd ik het bij ...erg leuk!