Serie: The Twilight Saga 1 t/m 4
Gepubliceerd: van 2005 t/m 2009
Genre: Young Adult, Paranormal, Vampiers, Weerwolven
Taal: i/h nederlands 1-3,deel 4 in Engels. Zijn allemaal vertaald
Waardering: 
Add to Goodreads
Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending. Edward, met zijn krijtwitte huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nu toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen. Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leert kennen. Misschien is het zelfs al te laat....

Review:

Toen ik de eerste regels van het boek las dacht ik: getverderrie, geschreven in de ik-vorm en gelijk deed ik hem weer dicht want daar hield ik helemaal niet van. Maar aangezien ik het boek al gekocht had vond ik toch dat ik hem moest gaan lezen, zonde van het geld anders hahaha. En toen ik er eenmaal in begon……was ik verkocht ……..en verslaafd aan de Twilight Saga. Al heel snel kocht ik deel 2 en 3 ook en ik kon niet wachten tot deel 4 uit kwam in het nederlands. En daar heb ik dus ook niet op gewacht want ik was veels te nieuwsgierig naar hoe het af zou lopen en heb de engelse versie gekocht. Het eerste boek dat ik in het engels ging lezen en dat was meteen een goede start want het is een pil van 700 bladzijden. Het engels lezen viel me 100% mee en dat spoorde mij aan om meer engelstalig te gaan lezen. Door deze serie is ook mijn voorliefde voor vampiers, weerwolven en alles wat maar een beetje bovennatuurlijk is ontstaan en nu vind ik het zelfs ook leuker om boeken in de ik-vorm te lezen.
De verliefdheid van Bella voor Edward staat centraal in deze serie en je kunt je heel goed inleven in de emoties en gevoelens van Bella. Je wordt zelf ook bijna verliefd op deze mooie vampier; vanaf het allereerste moment ben ik helemaal weg van Edward en zijn beschermende en hoffelijke gedrag vond ik heel verfrissend en ontzettend romantisch. Maar ook Jake vind ik een erg leuke persoonlijkheid en in deel 2 kun je hem nog beter leren kennen want dan komt hij in het grootste deel van het boek voor terwijl Edward het grootste deel helaas heel erg afwezig is. Deel 3 was absoluut mijn favoriet: meer actie dan in de vorige 2 en de strijd tussen Edward en Jake om Bella laait steeds hogerop. Het laatste deel was mijn minst favoriet, maar absoluut een goede en waardige afsluiting van deze geweldige reeks. Al met al een hele romantische, spannende serie!

Geweldig en zeker een aanrader!

En de films tot nu toe.........ok, ik geef toe, ze zijn niet helemaal waarheids getrouw aan de boeken maar het doet er niks aan af, ik vind ze geweldig, net als Edward...........
maar eerlijk is eerlijk, Jake ziet er ook goed uit....................