Serie: The Wolves of Mercy Falls 1&2
Genre: Young Adult/Weerwolven
Taal: Nederlands
Waardering: ★★★★★
Add to Goodreads
Al jaren doet Grace niets liever dan de wolven in het bos achter haar huis observeren. Er is één wolf met goudkleurige ogen – haar wolf – die haar hart sneller doet kloppen. Maar elk jaar verdwijnt hij bij het aanbreken van de zomer, om pas bij de eerste vorst weer tevoorschijn te komen. Die zomer ontmoet Grace Sam, een jongen met goudkleurige ogen die haar direct de adem beneemt. Hij is haar wolf, ze weet het, ze voelt het.  Als de winter nadert moet Sam vechten omdat hij de wolf in hem voelt groeien, maar de liefde van Grace niet wil verliezen…

Review:

Het is alweer een tijd geleden dat ik Huiver heb gelezen en Maggie heeft me toen betoverd met haar manier van schrijven. Het verhaal wordt verteld zowel vanuit het oogpunt van Grace als Sam. Boven elk hoofdstuk staat vanuit wiens oogpunt het is en de temperatuur van dat moment. Hoe lager de temperatuur zakt, hoe dichterbij de wolf in Sam komt. Grace vind Sam op een dag op haar veranda, gewond, en verzorgt hem. Ze laat hem bij haar op de kamer aansterken, dit kan gemakkelijk want haar ouders hebben maar weinig tijd en aandacht voor haar en hebben dus niks in de gaten. Ze worden al snel verliefd maar de naderende winter hangt als een zwaard boven hun hoofd want als Sam dan weer veranderd in een wolf kan het wel eens de laatste keer zijn geweest dat hij mens was. Het einde was erg verdrietig en ik kon niet wachten tot in september 2010 Fluister uit kwam. In dit deel zijn er ook hoofdstukken vanuit het oogpunt van Cole. Hij heeft een kleine rol in het 1e deel maar ik vind zijn karakter een leuke aanvulling op het verhaal. Weer kreeg ik een brok in mijn keel van het einde en ik hoop toch echt dat in het 3e en laatste deel alles goed gaat komen. Hij komt op 12 juli 2011 in het Engels uit en ik hoop dat hij dan heel snel in het Nederlands in de winkel ligt.