Serie: Percy Jackson & The Olympians 1 t/m 5
Genre: Young Adult
Gepubliceerd: van 2005 tot 2009
Taal: Engels. Allemaal verkrijgbaar in het Nederlands
Waardering: ★★★★★
Percy Jackson wordt bijna van school getrapt. Alweer. En dat is nog maar zijn kleinste zorg. Want hij ontdekt dat hij de nakomeling is van een Griekse god. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen en de oorlog op de Olympus tot bedaren te brengen.

Review:

Het is alweer een jaar geleden dat ik met Percy de Griekse Mythologie ingedoken ben en het was een geweldige reis, ééntje die me bij zal blijven! Het speelt zich af in deze tijd en is een snelle, humoristische en spannende serie Ik vond het vooral leuk om bij de diverse Goden en  mythologische figuren de afbeelding te googelen zodat ik mij er een beter beeld van kon vormen. Van deel 1 is een film gemaakt met dezelfde titel 'Percy Jackson & The Lightning Thief' en is zeker de moeite waard om te bekijken.

Dit is een serie die ik absoluut nog een keer ga lezen!